Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Hengerenként vagy központosan – befecskendezési kisokos

Üzemanyag befecskendező rendszer

Közvetlen befecskendezés, vagy inkább szakaszos? Ha utóbbi, akkor hengerenként legyen, vagy tán központosan? A laikus könnyen elveszhet a történelemben és a modern üzemanyagadagoló rendszerekben. Lássuk hát, melyek a különböző lehetőségek előnyei, vagy éppen hátulütői!

Egy kis történelmi kitérő

Azt talán mindenki tudja a középiskolai fizika órákról, hogy az égéshez üzemanyag és levegő szükséges. Egy olyan zárt rendszerben, mint az autók belső égésű motorja, eleinte a porlasztó (karburátor) látta el a feladatot. Az előző évezred 80-as éveitől kezdve ezt az úgynevezett szívócső-befecskendezés követte. A klasszikus trió legmodernebb tagja azonban csak a 90-es években jelent meg (Magyarországon 1997-ben, a Mitsubishi GDI családjának megjelenésével) – ez volt a közvetlen, folyamatos befecskendezés. IDE, JTS, HPi, FSI, TFSI, EcoBoost – mindannyian ismerhetjük ezeket a betűszavakat, bizony ezek közvetlen befecskendezésű megoldást sugallanak. Ezzel azonban nincs még vége a lehetőségek tárházának, hiszen a közvetlen befecskendezés esetében is megkülönböztetünk folyamatos és szakaszos injektorokat.

Szakaszosan, elektronikusan irányítva

A közvetlen, folyamatos befecskendezéssel szemben az úgynevezett szakaszos befecskendezés áll. Mint azt a rendszerek neve is sugallja, az üzemanyag adagolása a szakaszos változat esetében nem állandó, elektronikusan, időszakosan történik. Ezen belül különböztetjük meg a központosan, vagy hengerenkénti befecskendezést. A központi rendszer előnye az alacsony költség és az egyszerűbb felépítés. Hátránya ugyanakkor az, hogy kevésbé precíz, kialakítása miatt a benzin elosztása az egyes hengerek között nem egyenletes, így a terhelés és a teljesítmény sem lehet az. Mi több, a ma igencsak fontos környezetvédelmi szempontokat figyelembe véve is ez a megoldás vizsgázik rosszabbul. Ezzel a felépítéssel áll szemben a hengerenkénti befecskendezés. Mint azt a neve is mutatja, ebben az esetben a motor hengerszámának megfelelő mennyiségű injektoron keresztül történik a befecskendezés. Hátránya az ára – ám ez eltörpül akkor, ha a pozitív tulajdonságait felsoroljuk. Precízebb, tökéletesebben alakítható ki a kívánt üzemanyag-levegő dózis, amiből kedvezőbb fogyasztás, jobb és nagyobb teljesítmény, kisebb károsanyag-kibocsátás is következik. A két rendszert egymás mellé állítva látható tehát, hogy az ár és a minőség versenyezik egymással, azonban hosszabb távon – figyelembe véve az egyre szigorodó környezetvédelmi megkötéseket is – kétségtelenül a hengerenkénti megoldás tűnik győztesnek.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata