Amikor megjön a nyári időszámítás a légkondicionáló rendszer javítása hamar felkerül a tennivalók listájára. Itt van néhány tipp ehhez a folyamathoz, valamint a légkondicionáló cseréjéhez és a légkondicionáló feltöltéséhez is.
A légkondicionáló hibaelhárítása
Kapcsolja be a légkondit és állítsa a ventilátorokat a maximális értékre és ha a tengelykapcsoló nem vesz részt ebben, akkor egy voltmérő segítségével ellenőrizze, hogy a kompresszor kap-e feszültséget. Ha van feszültség, akkor a kuplunggal lehet a baj. Ha biztos ebben, akkor itt az ideje a kuplung, illetve a kompresszor cseréjének. Ha nincsen feszültség, akkor előfordulhat, hogy a rendszerben nincs elegendő hűtőközeg, a kisnyomás-lekapcsoló kapcsoló bekapcsolásához amely a kompresszort ciklikusan működteti. Ha valószínűnek tűnik, hogy nincs elég hűtőközeg a rendszerben, akkor a szivárgás lehet a bűnös. Használjon egy UV-s légkondicionáló szivárgásérzékelő készletet amellyel ellenőrizheti a szivárgásokat, beleértve a kondenzátort és a párologtatót. Ezután használjon egy dugattyús mérőt, hogy ellenőrizze a rendszer magas és alacsony oldali nyomását. Úgy vannak beállítva, ahogy a használati utasításban ajánlva van? Ha ezt ellenőrizte, akkor a következőknek is érdemes utánajárni: a kompresszor első tömítése, a rendszer szerelvényei, a tömlőcsonkok a kompresszoron, Schrader szelepek, valamint a kompresszor nyomáskapcsolóin található O-gyűrűk.
A légkondicionáló cseréje és feltöltése
Ha ki kell cserélni a légkondicionáló rendszert, akkor ki kell cserélni az akkumulátort és/vagy a szárítót, valamint a bővítőeszközt. Ilyenkor érdemes elvégezni a teljes öblítést is annak érdekében, hogy a rendszer optimálisan teljesítsen. Néhány járműnek szüksége van a kondenzátor cseréjére is, hogy a rendszerből az összes törmeléket eltávolíthassuk. Az EPA részletesen ismerteti annak folyamatát és szabályzatát, hogy hogyan kell a légkondicionálót feltölteni. Amikor a feltöltésre kerül a sor, akkor ürítse ki a rendszert és töltse fel újra a rendszert. Ez nagyon hatékony lehet, viszont mindenképpen csak ideiglenes javítások. Ha ön egy régebbi járművel rendelkezik, akkor a Freon nevű folyadék fog szivárogni, ami egy nagyon drága hűtőközeg, amelyet az Egyesült Államokban például már nem is gyártanak az ózonréteg miatt. A Freon folyadék cseréje sokkal gazdaságosabbá teszi az esetleges szivárgásokat.