Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Gyanús hangokat hallasz fékezéskor, vagy égett szagot érzel? Ezek a hibák állhatnak fenn!

Gondtalanul autózva hallgatjuk a motor duruzsoló hangját, amikor a fékpedálra lépve, valamilyen addig a pontig nem tapasztalt hang vagy szag visszaránt a valóságba. Vajon mi lehet a gond a kocsival?

Az autó fékrendszere

Ha autóval közlekedünk, akkor az egyik legfontosabb szempont, hogy olyan állapotban legyen a fékberendezés, hogy akkor és ott tudjunk megállni a kocsival, ahol, és amikor akarunk. Ehhez tökéletesen működő alkatrészekre van szükség, emiatt legalább évente egyszer, az aktuális szervizek alkalmával le kell, hogy ellenőriztessük a fékrendszert is. Így nehezebben ér minket meglepetés, még akkor is, ha sokat közlekedünk az autóval. A fékberendezés egyes elemei ugyanis rendkívül nagy terhelés és magas hőhatások mellett dolgoznak, így nem csoda, hogy idővel elkopnak, elhasználódnak. Tönkremehet a főfékhenger, meghibásodhat a fékmunkahenger, időnként csereéretté válhat a fékpofa, a fékdob, a féknyereg. A leggyakrabban azonban a féktárcsát és a fékbetétet kell a kukába dobnunk, hogy egy újat tetessünk a helyére. Nagyban függ az alkatrész minőségétől, a vezetési stílusunktól, a használat módjától, de egy átlagos féktárcsa cseréje nagyjából nyolcvan-százezer futott kilométer után válik aktuálissá, míg a fékbetét esetén a csereperiódus sokszor még az ötvenezer kilométert sem éri el. Éppen ezért ezeket az alkatrészeket mindig vizsgáltassuk meg, ha szerelőhöz kerül az autó, legyen az akár csak egy olaj-, vagy éppen egy gumicsere is. Ha nem tesszük, akkor ne csodálkozzunk rajta, hogy előbb-utóbb azt tapasztaljuk, hogy gyanús hangok vagy furcsa szagok érkeznek a fékberendezés irányából, és ami ennél is rosszabb, csökken a fékhatás és egyre inkább nő a fékút hossza.

Mi okozhat égett szagot?

A fékalkatrészek kopása tehát természetes jelenség, az elhasználódást vagy valamilyen egyéb problémát azonban két szerviz között mi is észrevehetjük. A legtisztességesebb szervizelés mellett is kialakulhatnak olyan sérülések a fékberendezés egyes elemein, amelyek kezdetben nem jelentenek gondot, egyik pillanatról a másikra válnak súlyossá. Figyeljünk az autó viselkedésére, ha olyat tapasztalunk, amit addig a pillanatig nem, akkor valami gond lehet valamelyik alkatrésszel. Jegyezzük meg, hogy mikor viselkedik furcsán az autó: ha fékezéskor, akkor természetesen a hibát is a fékrendszerben kell keresni. Ha a fékpedál lenyomásakor csikorgó, fémes hangot hallunk, akkor elkophatott a féktárcsa vagy a fékbetét. Hasonló hanghatással jár, de sokkal rosszabb verzió a féknyereg beragadása. Ennek az alkatrésznek a fő feladata, hogy rögzítse és leszorítsa a fékbetéteket, azonban olyan helyen található, ahol könnyen érhetik szennyeződések. A por, sár és legfőképpen a pára azonban nincs jó hatással rá, a nedvesség miatt pedig könnyen elindulhat a korrodálódás folyamata, és beragadhat a fék, ami azt eredményezi, hogy a tárcsához dörzsölődik. Ez a folyamatos súrlódás járhat gyanús hangokkal és égett szaggal is. Persze ugyanilyen bűzt érezhetünk akkor is, ha túlmelegednek a fékek. Egy hosszabb lejtős szakasz ehhez elegendő is lehet. Ilyenkor igyekezzünk kicsit több motorféket használni, de a legjobb megoldás, ha félreállunk és megvárjuk, amíg visszahűlnek a fékek. Ellenkező esetben azzal kell szembesülnünk, hogy jelentősen csökken a fékhatás, ráadásul az alkatrészek is sokkal gyorsabban mennek tönkre. Nem kell megijednünk azonban akkor, ha féktárcsa és fékbetét csere után érzünk enyhe égett szagot a kerekek felől. A két új alkatrész összecsiszolódásáig kellhet néhány száz kilométer, addig ez teljesen természetes folyamat.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.05.01-jén ZÁRVA tart. 2024.05.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata