A fékolaj rendszeres cseréje

A fékolaj rendszeres cseréje

Ha valaki autótulajdonos, akkor biztosan tisztában van vele, hogy ez nem csak annyiból áll, hogy használja a járművet, hanem abból is, hogy rendszeresen megtölti folyadékokkal. Ezek közül természetesen a benzin a legfontosabb, de lényeges a hűtőfolyadék, a motor- és fékolaj rendszeres pótlása is.

Mikor kell kicserélni?

Minden folyadékot kötelező módon pótolni kell az autóban, mert ezek nélkül lehetetlen, hogy az rendesen működjön. Ehhez szükség van a rendszeres és alapos ellenőrzésekre, amelyek kimutatják a folyadékszintek elégtelenségét, vagy az elhasználódás mértékét. Az ablaktörlő folyadékok esetében például csak a pótlásról kell gondoskodni, viszont a fékolajoknál már az elhasználódás is egy nagyon fontos szempont. Az, hogy mikor nem megfelelő minőségű a fékolaj, bizonyos mérések segítségével tudhatjuk meg. Amikor már úgy látjuk, hogy túlságosan régi az olaj, akkor mindenképp tanácsos elvinni az autót egy műhelybe. Itt felmérik nekünk az állapotát egy speciális műszer segítségével. A folyamat úgy zajlik, hogy mintát vesznek az elhasznált olajból, és ezt öntik a gépezetbe. Sokszor már a színéről is meg lehet állapítani, hogy túl régi az olaj. Azonban, hogyha csak a műszer ad erre egyértelmű választ, az még nem jelenti, hogy várni kell. Ilyenkor is tanácsos egyből elmenni, és kicserélni az egészet.

Fajtái

Tanácsos, ha az előírást követve végezzük el a cserét, és olyan fajtát teszünk bele, amilyen gyárilag is volt benne. Ez a legegyszerűbb metódus, de ettől eltekintve is meg lehet változtatni a folyadék fajtáját, feltéve, ha tudjuk, hogy milyenek léteznek, és hogy ezek közül melyek azok, amelyek nekünk is alkalmasak. A legegyszerűbb ezt az úgynevezett DOT szám alapján eldönteni, amely a folyadék minőségére utal. Természetesen, ennél azért egy kicsivel bonyolultabb a dolog. Viszont a DOT számokkal kapcsolatban vannak olyan általánosságok, amelyek alapján elindulhatunk. A DOT 3-as számút általában a régebbi féktípusokhoz használják. A DOT 4-est az átlagosokhoz, vagyis azokhoz a típusokhoz, amelyek hagyományos féktárcsával vannak felszerelve. A DOT 5-ösnek az a lényege, hogy szilikon alapú, és nem köti meg a vizet, így nem károsítja a fényezést sem. Bár ez így nagyon kecsegtetően hangzik, mégsem mindig ez a legjobb választás, mert puhább lesz tőle a fékpedál, ráadásul azokon a helyeken, ahol eddig vízréteg alakult ki, most korrózió lesz.