Ez történik a kocsijával időszakos szerviz alatt

Ez történik a kocsijával időszakos szerviz alatt

A rendszeres kötelező szerviz részben olyan az autónak, mint egy orvosi szűrővizsgálat az embernek: az a célja, hogy ha gond van, időben észrevegyék a hibát. Az általános olaj- és szűrőcserék segítenek abban, hogy a kocsi tovább megőrizze állapotát – ez a gyári garancia és a későbbi értékesítés szempontjából is fontos lehet.

Értékmegőrző szervizkönyv

Van, aki idegenkedik kocsija időszakos szervizeltetésétől, és csak a kiadást látja benne, pedig más a helyzet. Persze, pénzbe kerül, de a tüzetes ellenőrzéssel éppen azt lehet elkerülni, hogy később nagyobb baj történjen az autóval. Hogy kicsit közelebb hozzuk ezt az eljárást az tulajdonosokhoz, most részletezzük, mi is történik a kocsival az időszakos szerviz alatt.

Kezdjük azzal, hogy ha valaha értékesíteni akarjuk az autónkat – és a legtöbben így vannak ezzel, nem a bontóba viszik –, akkor a rendesen vezetett szervizkönyv jelentőset emel majd az eladási áron. Könnyedén előfordulhat, hogy drágábban lehet ennek köszönhetően értékesíteni egy kocsit, mint amennyibe a szervizköltségek összesen kerültek az évek során. Új autóknál pedig a garancia feltétele lehet a rendszeres szervizelés.

Mikor van szükség szervizre?

Erre kétféle válasz lehetséges: az első az eltelt időt, a második a megtett kilométerek számát jelöli. Ezt a gyártó minden modell esetében jelöli, és a különböző számok eltérőek lehetnek. Általánosságban elmondható, hogy évente legalább egyszer érdemes átnézetni a kocsit, de az évi két alkalom, a nyárra és a télre való felkészülés szintén bevett szokás sokaknál. Ha kilométerben akarjuk kifejezni ezt a határszámot, típustól függően 10, 20 és 30 ezer is lehet az előírt szám. Nézzünk utána, hogy az autónkra mi vonatkozik, vagy figyeljük a műszerfalat, ahol lámpa emlékeztet a szerviz esedékességére!

Olajcsere, szűrőcsere

Ami minden esetben megtörténik egy időszakos szerviz során, az a motorolaj cseréje, valamint az olajszűrő, a pollenszűrő és a levegőszűrő kicserélése. Ez az alap. Emellett megnézik a fékeket, a lengéscsillapítókat, az ékszíjat, a vezérműszíjat, a többi olaj szintjét és állapotát, a gyújtógyertyát, a futóművet, és általánosságban is figyelik a hibára utaló jeleket. Persze csak akkor, ha jó szervizbe visszük a kocsit, és alapos munkát végeznek a szakemberek. Ha valamelyikkel gond adódik, jelzik nekünk, és átgondolhatjuk a javíttatását, cseréjét. Ilyen esetben, de az általános szerviz előtt is érdemes előre megérdeklődni az árat, hogy tudjunk tervezni, illetve össze is lehet vetni több szerviz ajánlatát, hogy a számunkra leginkább kedvező verzió mellett dönthessünk.