fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Érdemes melegíteni a kocsit télen, indulás előtt?

Subaru a hóban

Sokan vallják, hogy muszáj bemelegíteni a kocsi motorját télen, indulás előtt, de olyanokból is akad bőven, akik szerint azzal használunk többet, ha elindulunk, és menet közben melegítjük az autót. De vajon melyik tábornak van igaza? Ássunk kicsit mélyebbre a dolgokban, hogy kiderítsük!

Mi a helyzet a benzinesekkel?

Igazából egyik tábornak sincs igaza teljes mértékben. Amikor beindítást követően óvatosan, alacsonyabb fordulatszámon indulunk el, akkor használunk a járműnek. Viszont, ha egyből padlógázzal indítunk hideg motornál, akkor bizony idő előtt csereéretté válhat. Másrészről, a túl sokáig tartó melegítés sem tesz jót, pláne a benzinüzemű motoroknak. Azért nem jó, mert az egy helyben álló kocsi motorja sokkal lassabban válik üzemmeleggé, mialatt a beporlasztott tüzelőanyag kicsapódik a hideg hengerfalon, majd leöblíti a motorolajt. A kopási folyamat emiatt felgyorsul. A köztes megoldás a legjobb, vagyis az, ha csak néhány másodpercet várunk megindulás előtt, hogy az olajnak elég ideje legyen mindenhova elözönleni. Ez az idő függ az időjárástól, aktuális hőmérséklettől, de a kenőanyag fajtájától is. Konkrét példával élve: 10w40 olaj 0 Celsius foknál kb. fél perc alatt melegszik fel, és jut el az összes kenési helyre, azaz ennyi időre van szüksége az üzemképességhez a motornak.

A dízeles és a turbó benzines több időt igényel

Ami a dízeles és turbó benzines motorokat illeti, azokkal már más a helyzet. Ezek esetében előnyösebb, ha télen, a nagy hidegben minimum 60 másodpercig melegítjük őket, mielőtt elindulnánk. A „sima” benzines szívómotorok számára elég bőven a fél perc, de az sem probléma, ha egyből, alacsony fordulatszámon indulunk velük. Indulás után pedig fokozatosan kezdhetjük terhelni a motort, addig, míg fel nem melegszik az üzemi hőmérsékletére. Alacsony fordulatszámnál arra is figyelj, hogy ne erőltesd túl alacsonyan, valamint ne pörgesd magas fordulaton a hideg motort. Ha viszonylag új autód van, és még a bejáratási szakaszban tartasz, akkor pláne ne terheld túl a motort, légy vele kíméletes az első néhány ezer kilométer eléréséig.

Ha már üzemmeleg a motor, akkor az alacsony fogyasztás és a lehető leghosszabb élettartam eléréséhez ajánlott alacsony fordulatszámon autózni, ebben a fokozatban nem szabad intenzíven gázt adni. Amennyiben főként városban, rövid távokon autózol, akkor iktass be egy-két hetente egy hosszabb, országúti kört is, viszont, ha rendszeresen autózol településen kívül, mondjuk autópályán, akkor nem kell foglalkoznod a kiégetéssel. Azt pedig meg se próbáld, hogy lámpától lámpáig padlógázozol, és úgy akarod kiégetni a motort. A turbómotoros autók tulajdonosainak oda kell figyelni rá, hogy erősebb terhelést, mondjuk, egy autópályázást követően ne azonnal állítsák le a motort, hanem még alapjáraton legalább egy percig működtessék. Ilyen esetekben javasoljuk a start-stop rendszer kikapcsolását is.

Ami talán a leglényegesebb, hogy mindig a gyári előírásoknak megfelelő minőségben és mennyiségben kapjon motorolajat a kocsi, a gyárilag javasolt olajcsere periódust betartva. De azzal sem ártunk az autónak (sőt!), ha az előírtnál hamarabb végeztetjük el a motorolaj cserét, pláne állandó városi autózás mellett.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: KA csapata