Legnagyobb piacán, Kínában leplezte le harmadik szériás nagy szabadidőjárművét a Volkswagen német autógyártó. A Touareg mindent tud, amit ma egy autótól elvárhatunk; gigantikus képernyőkkel, rengeteg hellyel és intelligens rendszerekkel nyűgöz le mindenkit.
Egyre közelebb a konkurensekhez
Könnyebb lett, hatékonyabb, ügyesebb, sőt határozottabb – prémium kiállást kapott a Volkswagen Touareg új generációja. A harmadik generációs modell méltán viselheti a német márkánál a zászlóshajó címet. Már-már fájdalmasan hosszúra nyújtott ízelítőhadjárat után végre lehullott a lepel a modell új generációjáról, amely nem okoz csalódást, sőt, ha úgy tetszik, némileg kimozdul a márka visszafogott komfortzónájából, egészen szorosan felzárkózva a prémium kategóriát képviselő konkurensekhez.
Tettek egy nagy gesztust a kínai piacnak
A németek tettek egy nagy gesztust a kínai piacnak, a Pekingi Autószalonon tartották a hivatalos premiert. A Touareg természetesen nem lett kisebb, 4,878 méter a harmadik generáció hossza, ami majdnem nyolc centi növekedést jelent, így nem csoda, hogy az utastér és a csomagtér is tágasabb lett. Ez utóbbi 810 literes, 113 literrel nagyobb, mint eddig. Az viszont meglepő, hogy 106 kilóval csökkent az autó tömege, bár a legtöbb változat üresen így is többet nyom két tonnánál. Egyelőre ötféle motorról tudunk, amelyek bekerülnek a VW legdrágább SUV-jába. Kettő ezek közül 3 literes, V6-os dízel, 282, illetve 228 lóerővel, ezekkel kezdődik a forgalmazás. Később jön az ugyanekkora turbós benzines 335 lóerővel, valamint a konnektoros hibrid 362 lóerős teljesítménnyel. A legerősebb, jelenleg ismert kivitelbe az Audi SQ7-es, 435 lóerős, négyliteres, V8-as turbódízel motorja kerül. Ezek alapján minden adott ahhoz, hogy a visszafogott presztízst, de mégis luxus tartalmat kereső vásárlók elégedetten bólogassanak a Volkswagen szalonban.