Az autó hűtő és fűtő berendezéseinek ellenőrzése

Az autó hűtő és fűtő berendezéseinek ellenőrzése

Senki sem szereti ha túl hideg vagy túl meleg van amikor autóba ül. Legyen az egy rövidebb út a legközelebbi szupermarketig, vagy egy hosszabb nyaralás, kellemetlen lehet a vezetőnek és az utasoknak is, ha az autóban túlságosan meleg vagy hideg van. Bár a külső hőmérsékletre semmilyen hatást nem tudunk gyakorolni, a gépkocsi rendelkezik viszont olyan hűtő és fűtő berendezésekkel, amelyekkel szabályozhatjuk a benti hőmérsékletet, így minden utunk kényelemben történhet.

Hogy működnek a fűtő berendezések?

Az autóban a fűtő berendezés éppúgy működik mint otthon a radiátor. A hűtőfolyadék a motor körül cirkál, és így felveszi a hőt a motorból. Ezt a forró hűtőfolyadékot ezután egy kis radiátoron keresztül áteresztik és ez az, ami a jármű belsejét kényelmes melegben tartja. A forró hónapokban a rendszer pontosan ugyanúgy működik, csak fordítva. Ahelyett, hogy a meleg hűtőfolyadékot a fűtőtestbe küldené, a hűtött változatot küldi. A hideg téli hónapokban szörnyű autóval közlekedni, főleg a hidegekben, amikor a szélvédőről is le kell kaparni a havat. A hideg hónapokban emiatt nehezebben érünk el a munkába is, viszont az is kellemetlen, amikor nyáron az ülés annyira felforrósodik, hogy ez pokollá teszi a vezetést és az utasoknak is a kényelmes utazást.

Gyakori problémák a hűtő és fűtő berendezésekkel amelyekre oda kell figyelni

Ha a fűtőkészülék nem működik, vagy ha a szokásosnál jóval hosszabb ideig tart a fűtés, akkor két dolgot tehet. Először is ellenőrizni kell a motor hőmérsékletét amelyet a termosztát vezérel. A hűtőfolyadék áramlása gyakran arra van korlátozva, hogy a lehető leghamarabb elérjék az optimális hőmérsékletet, de ha a termosztát sérült vagy kopott akkor több hűtőfolyadékot engedhet be, ez pedig lelassítja a tökéletes hőmérséklet elérését. Alternatív megoldásként egy olyan problémát okozhat, amely a fűtési és hűtési rendszerbe került anyagokat érinti. Ezek az anyagok sokféleképpen bejuthatnak a rendszerbe, gyakran a hűtőfolyadék cseréjekor, de ezeket ki lehet öblíteni a vízcsővel, illetve a vízszivattyú leválasztásával. Amikor a hűtésre kerül a sor, akkor észrevehetjük, hogy több probléma akad a mozgó alkatrészek hidegen tartásával, mint a jármű belsejének hűtésével. Végtére is, akár az ablakot is könnyedén le lehet húzni annak érdekében, hogy friss, hűvös levegőt engedjen be a felforrósodott autóba.