Senki sem szereti ha túl hideg vagy túl meleg van amikor autóba ül. Legyen az egy rövidebb út a legközelebbi szupermarketig, vagy egy hosszabb nyaralás, kellemetlen lehet a vezetőnek és az utasoknak is, ha az autóban túlságosan meleg vagy hideg van. Bár a külső hőmérsékletre semmilyen hatást nem tudunk gyakorolni, a gépkocsi rendelkezik viszont olyan hűtő és fűtő berendezésekkel, amelyekkel szabályozhatjuk a benti hőmérsékletet, így minden utunk kényelemben történhet.
Hogy működnek a fűtő berendezések?
Az autóban a fűtő berendezés éppúgy működik mint otthon a radiátor. A hűtőfolyadék a motor körül cirkál, és így felveszi a hőt a motorból. Ezt a forró hűtőfolyadékot ezután egy kis radiátoron keresztül áteresztik és ez az, ami a jármű belsejét kényelmes melegben tartja. A forró hónapokban a rendszer pontosan ugyanúgy működik, csak fordítva. Ahelyett, hogy a meleg hűtőfolyadékot a fűtőtestbe küldené, a hűtött változatot küldi. A hideg téli hónapokban szörnyű autóval közlekedni, főleg a hidegekben, amikor a szélvédőről is le kell kaparni a havat. A hideg hónapokban emiatt nehezebben érünk el a munkába is, viszont az is kellemetlen, amikor nyáron az ülés annyira felforrósodik, hogy ez pokollá teszi a vezetést és az utasoknak is a kényelmes utazást.
Gyakori problémák a hűtő és fűtő berendezésekkel amelyekre oda kell figyelni
Ha a fűtőkészülék nem működik, vagy ha a szokásosnál jóval hosszabb ideig tart a fűtés, akkor két dolgot tehet. Először is ellenőrizni kell a motor hőmérsékletét amelyet a termosztát vezérel. A hűtőfolyadék áramlása gyakran arra van korlátozva, hogy a lehető leghamarabb elérjék az optimális hőmérsékletet, de ha a termosztát sérült vagy kopott akkor több hűtőfolyadékot engedhet be, ez pedig lelassítja a tökéletes hőmérséklet elérését. Alternatív megoldásként egy olyan problémát okozhat, amely a fűtési és hűtési rendszerbe került anyagokat érinti. Ezek az anyagok sokféleképpen bejuthatnak a rendszerbe, gyakran a hűtőfolyadék cseréjekor, de ezeket ki lehet öblíteni a vízcsővel, illetve a vízszivattyú leválasztásával. Amikor a hűtésre kerül a sor, akkor észrevehetjük, hogy több probléma akad a mozgó alkatrészek hidegen tartásával, mint a jármű belsejének hűtésével. Végtére is, akár az ablakot is könnyedén le lehet húzni annak érdekében, hogy friss, hűvös levegőt engedjen be a felforrósodott autóba.