Az autók fűtésének fejlődése

Az autók fűtésének fejlődése

Régen, a téli hónapokban a lovaglás elég hidegnek számított, talán ezért is találták ki az első gépkocsikat. Ezek közül az első modellek, bár még nyílt testűek voltak, így a szél, az eső és a hó továbbra is érte a vezetőt, valamint az utasokat is, ezért szükség volt a továbbfejlesztésükre.

Az autó utastér melegítésének története

Az autó szélvédőjének megjelenése után kifejlesztették a zárt utasterű személyautókat. Bár már a tér zárt volt, a fűtési problémákat még ezzel nem oldották meg. A mérnökök számos kísérletet tettek a melegítés érdekében. Először megpróbálták újrahasznosítani a kipufogógázokat, hogy ennek segítségével kis-mennyiségű hőt hozzanak létre az utastérben. Azonban ez nem volt valami biztonságos ötlet, mivel ennek belélegzése nem számított előnyösnek, sőt mérgezőnek, ezért a feltalálók tovább haladtak, és 1929-ben egy meleg levegős fűtőberendezéssel állítottak elő, melyet a Ford, A modelljébe szereltek be. Ez már biztonságosabbnak számított, mint a kipufogó gáz belélegzése, bár még ez sem volt elég hatásos. A Ford tovább folytatta a kísérletezést, és végül 1933-ban telepítette az első, gázzal működő fűtőegységet. A Ford még dolgozott ezen a fűtési módszeren, addig a General Motors létrehozott egy fűtőtestet, mely a motor hűtőfolyadékát átirányította, ezzel hozta létre a melegítést, melyet 1930-ban be is mutattak, mint az első modern fűtőtestet. Bár manapság a fűtőtesteket folyamatosan fejlesztik, ennek ellenére, az 1930-as modell továbbra is alapja a mai modern autók fűtéstechnológiájának.

Fűtött autósülések

Az autófűtések sokkal kényelmesebbé tették az utazást, de az autóülések melegítése még vonzóbb volt az emberek számára. Ezek célzottan hőt termeltek és egy adott testrész melegítettek. A General Motors (GM) már 1939-ben tesztelte az autóülés fűtőtesteket. A GM úttörő fejlesztése volt, a fűtött ülések, aminek szabadalmát Robert Ballard először 1951-ben kérelmezte. 1966-ban a Cadillac DeVille autótípus jelent meg a piacon, mely már fűtött ülésekkel rendelkezett, és ezek mellett, két további luxus innovációval is fel volt szerelve a jármű, fejtámlákkal és az AM / FM rádióval. Az első ülésfűtés, inkább hasonlított egy melegített párnára, mint a mai kifinomultabb ülésfűtésekre, de legalább meleg volt. Ez a fejlesztés, nem kétséges, hogy kényelmet biztosított az utasok számára, a téli hónapokban, még a legnagyobb fagyok esetén is.