Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Amit tudnod kell a vezérléscseréről

Vezérműszíj a kocsiban

A vezérléscsere is egy olyan szükséges karbantartási művelet, mint az olaj- és szűrőcsere, csak szerencsére ritkábban kell végezni. Az autós berkekben, szervizekben többféleképp emlegetik: vezérműszíj csere, nagyszerviz, vezérléscsere. Bárhogy is hívjuk, egy bizonyos futásteljesítmény után, a motor eredeti élettartamának megőrzése érdekében muszáj átesni rajta.

Ne keverjük a vezérműszíjat az ékszíjakkal!

A vezérlés fő elemét, a vezérműszíjat bizony sokan tévesztik össze a különböző, motortérben található ékszíjakkal. Pedig nem is olyan nehéz megkülönböztetni, már csak a helyéből adódóan sem: a motor alján, egy burkolattal fedve találjuk. Vezérműszíj alatt tulajdonképpen egy vastag, egyik oldalán bordázott szíjat értünk, melynek gyártásához egy speciális gumi-szövet mixet használnak. Számos autógyártó azonban vezérműláncot alkalmaz a szíjas megoldás helyett. Szerencsére a lánchajtással nem kell olyan sűrűn vesződni, de azért ennek is van hátránya: ha leugrik, netán megnyúlik az alkatrész, nagy galibát tud okozni ez is. A vezérműszíj és -lánc funkciója egyaránt a motor és kapcsolódó alkatrészeinek szinkronban való működésének biztosítása: nem csak a vezérmű- és főtengelyt kapcsolják össze, ugyanúgy felelnek a feszítők és görgők, számos konstrukcióban pedig még a vízszivattyú működtetéséért is. A szíj váratlan elszakadásával súlyos károkat okozhat: a szelepek és dugattyúk rendetlenül kezdenek el működni, mondhatni saját magukat ütik szét. Mi több, bizonyos esetekben a felfelé mozgó dugattyúkba beleverődhetnek a lenyíló szeleptányértok, amik ha letörnek, súlyos galibát okozhatnak a motorháztető alatt.

Több mindentől függ a csereperiódus

Mint már említettük, az időszakos szervizhez hasonlóan a nagyszerviznek, azaz a vezérléscserének is megvan a maga előírt periódusa – utóbbi a motor konstrukciójától függ, de mindenki megtalálja a pontos adatot az autója kézikönyvében. Egy mai, modernebb motornál kb. 5 év vagy 120 000 kilométer futásteljesítmény után jön el az ideje. Az előzőekben ismertetett kockázatokból adódóan egyáltalán nem ajánlott odázni a műveletet, annál is inkább, hogy a késleltetéssel jóval nagyobb költségekbe verhetjük magunkat egy hirtelen bekövetkező vezérműszíj-szakadás következtében. Vezérléscsere alatt nem kizárólag a szíj cseréjét szokták érteni, azzal együtt legtöbbször a görgőket, motortípustól függően pedig a vízszivattyút is újra szokták váltani. Ezek meghibásodása esetén hasonló problémák merülhetnek fel, mint szíjszakadáskor. Tehát, ha a nagyszerviz számláján a felsorolt alkatrészeket és mondjuk hűtőfolyadékot is látsz, ne lepődj meg!

Ha már szóba jött a számla – ajánlott a vezérléscserét megbízható autószervizben, szerelővel végeztetni, mivel ők az esetek zömében garanciát is vállalnak munkájukra. Érdemes több helyről is árajánlatot kérni, mivel elég nagy szórás tapasztalható a műhelyek munkadíja között. Nagyban meghatározza a szervizdíjat a motor kialakítása, a felhasznált alkatrészek minősége, a motortér szétbontásához szükséges munkaórák száma. Egyet jegyezz meg, ami nagyon fontos: ha eljön a vezérléscsere ideje, semmiképp se spórolj rajta, nehogy azzal járj rosszabbul!

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.11.01-jén ZÁRVA tart. 2024.11.04-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!