fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

BMW 3 – tényleg csak a gond van vele?

BMW 335i E90 a parton

A 3-as BMW már hosszú ideje hazánk legközkedveltebb használt prémium kocsijai közé tartozik. A modellcsaládon belül is az E90-ből fogy a legtöbb – 2005 és 2013 között gyártották a sorozatot. Népszerűségének egyik oka, hogy az E90-es szedán mellett készült még kombi (E91), kupé (E92) és kupé-kabrio (E93) változatban is. Noha a 3-as BMW-től sokat kaphatunk, ám, ha valami gondja akad, nekünk is sokat kell visszaadnunk! Cikkünkben az E90 kivitel típushibáit gyűjtöttük csokorba.

Ne ijedj meg a lelakottól tűnőnek sem

A 3-as BMW kedvelőinek örömére az E90-es sorozatot nem igazán szokta támadni a korrózió, ha mégis, akkor is inkább csak az utólagosan, helytelenül javított karosszéria elemeket érinti. A futóműve eléggé igényes, de szerencsére strapabíró is, ami a magyarországi utakon különösen jól jön. Ami az utasteret illeti, még a lelakottabb példányokat is viszonylag kevés pénzből szép állapotúra lehet varázsolni. Ha már kinézted a kocsit, de elnyűttnek találod a belsejét, az nem véletlen, mivel az utastérben alkalmazott anyagokon lévő gumibevonat viszonylag hamar lemálhat. Főleg a középkonzolon elhelyezkedő gombokat és az ajtózáró fogantyúkat érinti a probléma. Ne ez alapján ítéljük meg a kinézett kocsit, nem drága lecseréltetni ezeket az elemeket.

Melyik motort érdemes választani?

Mielőtt az alkatrész-specifikus típushibákra térnénk, foglalkozzunk egy kicsit a 3-as BMW-k motorpalettájával is. A négyhengeres benzinmotorokkal sok probléma lehet. Magyarországon rengeteg fut a 2007-ig alkalmazott Valvetronic szelepemelős N46 motorváltozatos modellből. Ezt a 318i és 320i modellekbe szerelte a BMW. A szelepemelő meghibásodása elég sűrű, az állítómotorral van a legtöbb gond, illetve a vezérműlánc is idő előtt megadhatja magát. Szintén borsot törhet a tulaj orra alá a vezérlés az egyel gyengébb, 316i modellekbe rakott N45 változattal, amihez még túlzott olajfogyasztás is szokott társulni. A már említett két változatba, és az ezektől újabb N43-ban egyaránt alkalmazott a gyártó Vanos fantázianevű változó szelepvezérlésű rendszert, melynek lényege, hogy olajnyomással szabályozza a szelepek időzítését. Központi elemei a kipufogó- és szívóoldali vezérműkerék, illetve a kettő szolenoid szelep – előbbieknél a kipufogófelőli szokott leghamarabb elromlani. Ha tesztkörre viszed a kocsit, akkor a kocsi beindításakor figyelj, nem-e hallasz csattogó hangot, nem-e ingadozik az alapjárat. Ezek mind a probléma tipikus jelei. A 2007 utáni évjáratokba közvetlen befecskendezéses N43-as motort szereltek, melyekben a nagynyomású befecskendező rendszer alkatrészeire jellemző a kokszosodás, és a viszonylag rövid élettartam. A hathengeres motorokkal is lehetnek problémák – talán a 2007 tavaszáig gyártott, N52 motorral épített 330i-kkel a legkevesebb. Ezeknél az elektromos vízszivattyú tönkremenetelével kell a leghamarabb számolni. A sokezer kilométeres kocsiknál jelentkezhet túlzott olajfogyasztás, valamint a hidrotőke is csattoghat. A 2007 őszén és utána alkalmazott turbós N53 és N54 erőforrásokra jellemző a szívóoldali kokszosodás, sokezer kilométernél pedig a befecskendezők is meghibásodhatnak.

A 3-as BMW-k dízelmotor-palettájáról az M47-es kódú négyhengeres változat a legelterjedtebb hazánkban – ezeket 2007 augusztusáig gyártották. Az erőforrásokat a 318-d és a 320-d modellek használják. Ezekben a típusokban műanyagból gyártották a szívósorban elhelyezkedő pillangószelep-lapkát, mely anyagából adódóan hamar eltörhet. Erre különösen figyelni kell, hiszen a töredezett darabkák súlyos károkat okozhatnak a motorban. Az N-es motorkódú négyhengeres dízelmotorokkal érdemes vigyázni, és vásárlás előtt a teljes kipufogó- és szívórendszert átvizsgáltatni egy szerelővel. Ezeknél ugyanis igen gyakori és nagy gondokat tud okozni az intenzív kokszolódás. Ugyanúgy figyelni kell a vezérműlánc állapotára, mivel alulméretezték őket gyártáskor, így viszonylag hamar megnyúlhatnak. Súlyos anyagi kárt okozhat a tulajnak a hibás olajszivattyú is, mely nem tud optimális mennyiségű motorolajat szállítani az adott alkatrészekhez.

Mechanikus típushibák

Miután áttekintettük a motorpaletta lehetséges hibáit, térjünk át a többi alkatrészre. A 3-as BMW-k esetében gyakran szokott gond lenni a termosztáttal, pláne a dízeleknél. Előfordulhat, hogy nyitott állapotba ragad, és a kocsi nem jelez problémát, viszont a hűtőfolyadék hideg marad, és nem fog tudni lezajlani a részecskeszűrő-regeneráció, végül teljesen eltömődhet a szűrő. Viszonylag gyakran okoz bosszúságot a kormányzár is, melynek meghibásodásakor nem old ki a szerkezet, magyarán nem lehet beindítani a kocsit, mivel az elektronika nem enged indítani. Ilyen esetekben kizárólag a kormányoszlop csere orvosolja a helyzetet. A kinézett kocsi átnézésekor próbáld az ablakokat le- és felhúzni, ugyanis az ablakemelő szerkezettel is szokott gond adódni. Ha valamelyik akad, túl lassú, akkor számolhatsz a mechanizmus cseréjével is. Zárhibával is viszonylag sűrűn találkozni a 3-as BMW-knél, ez könnyedén kiszúrható, mivel hiába nyomjuk meg a távirányító gombját, az ajtó nem zárul, csak kézzel.

Elektromos típushibák

A csomagtartót is alaposan ellenőrizd át vásárlás előtt, ugyanis a hátsó lámpák szigetelésének öregedése miatt gyakori a beázás, főleg a kombiknál. Mivel a csomagtér szélein számos modul található, ezért akár a HiFi erősítője vagy a tolatóradar-vezérlő is elromolhat. Ugyanígy találkozhatunk a csomagtartó kábelkötegének különféle hibáival. Tipikusan ilyen a hátsó lámpa „össze-vissza” működése, amikor néha világít, néha nem. Szerencsétlenebb helyzetekben még a sofőrülés alatti, lámpák és ablakok irányítására való lábtér modul is meghibásodhat miatta. Az utastérben a fedélzeti rendszerrel szoktak elektromos hibák adódni, például amikor tönkremegy a színes központi kijelző. Az olcsóbb, iDrive nélküli modellekben pedig a rádiók kijelzője szokott problémás lenni, ahol vagy pixelhiba lép fel, vagy a kép halványul el.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a Kovács Autó Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: Kovács Autó csapata