Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

A TDCi, HDi motorok gyilkosai

TDCi embléma

Az összes közös nyomócsővel ellátott turbódízel motor esetében elmondható, hogy rendkívül érzékenyek a karbantartásra, nagyon oda kell rájuk figyelni, inkább sűrűbben nézetni őket dízel szervizben. De nem egyoldalú a dolog: nyomatékosak, és minimális az üzemanyag fogyasztásuk, tisztább üzemelésűek (megfelelő karbantartás esetén), mint adagolós őseik. A tulajok nemtörődömsége mellett azonban akad néhány tipikus tényező, melyek idő előtt kinyírhatják a TDCi, HDi motorokat.

Rossz minőségű üzemanyag

Nagyon rosszat tehetsz azzal a motornak, ha rossz minőségű gázolajat töltesz bele – ez a leggyakoribb gyilkosa, pláne Kelet-Európában. A térségünkben alkalmazott gázolajak miatt jóval hamarabb jelentkezik, kb. 200 – 300 000 kilométer futásteljesítmény után az üzemanyag rendszer valamely részegységének meghibásodása. Ennyi kilométernél bizony aprólékos autó diagnosztika alá kell vetni a kocsit – még akkor is érdemes, ha nincs gond a motorral. Ilyenkor kezdésként kiszereli a szerelő porlasztókat, majd próbapadon bevizsgálja őket. Ha szerencséje van az autótulajnak, akkor elégséges egy felújítás, de van, amikor csak egy új alkatrész belerakása orvosolja a helyzetet.

Az üzemanyag rendszer elemeinek meghibásodása

Az üzemanyag rendszerben bizony jó néhány motorgyilkos alkatrész rejtőzik: ilyen például az eléggé drága nagynyomású szivattyú. Érdemes tudni, hogy az üzemanyag rendszer alkatrészei legtöbbször befolyásolják egymás működését, tehát egy rosszul működő porlasztócsúcs miatt a részecskeszűrő vagy az EGR szelep is bekrepál. Utóbbi, vagyis a kipufogógáz visszavezetés vezérléséért felelős szelep elkokszolódása is hamar tönkreteheti a motort. A rosszul működő porlasztócsúcsok, valamint a sűrű, rövid ideig tartó használat hideg üzemben is a gyilkosok közé sorolható. Ezek miatt a TDCi, HDi motorral szerelt dízelautók teljesítménye romolhat, járásuk ingadozóvá válhat. Ebben az egységben még elektronikus hibákról is beszélhetünk.

Tipikus TDCi, HDi motorgyilkos még a kettőstömegű lendkerék, melynek kopása sajnos a használatból adódik, és egy idő után elkerülhetetlenné válik. Ennek cseréje, persze a kuplunggal együtt bizony jelentős terhet róhat a tulaj pénztárcájára. A FAP vagy DPF részecskeszűrők rombolását elkerülendő ajánlott adalékokkal feltölteni őket, és regeneráláskor nem leállítani a kocsit. Csak a legfigyelmesebb sofőrök szokták észlelni, ha gond van a szűrővel: erre utalhat az üzemanyag fogyasztás pillanatnyi megugrása, valamint a legnagyobb áramfogyasztó berendezések bekapcsolódása. A részecskeszűrő teljes eltömődése esetén léteznek olyan módszerek, melyek típustól függően megtisztítják az alkatrészt, de sokszor csak a szűrőcsere orvosolja a problémát.

Adalékok a HDI rendszerhez

A HDi motorok esetében két típusú környezetvédelmi adalékanyagról beszélhetünk: Adblue és FAP folyadékos. Utóbbit a részecskeszűrő regenerálására szokták alkalmazni, tankoláskor szokták a gázolajba adagolni. Az Adblue adalékot azonban a kipufogórendszerbe szokták adagolni, a nitrogén-oxidok bontására szolgál. Egy szó, mint száz, mindkét adalék másért funkcionál, ám 2014 óta mindegyik Euro 6-os HDi motoros kocsiban alkalmazni kell őket.

FAP folyadékosok esetében ajánlott nagyobb mennyiségben tankolni. A kocsi ugyanis a tanksapka lecsavarásából, majd a gázolaj szint változásából számolja ki a szükséges adalékanyag, pontosabban az Eolys mennyiségét. A „háromezerért légy szíves” típusú tankolások nem tesznek jót a rendszernek. A legtöbb autógyártó kb. 120 000 kilométer futásteljesítményenként ajánlja az újratöltést, de a kocsi is indikálja, hogy túl alacsony a szint.

Az Adblue adalékanyag jelentősen olcsóbb, mint az előbb említett, de több is kell belőle a kocsiba. Kb. 20 000 kilométerenként kell vele feltölteni a tartályt. Ha az Adblue kifogy a rendszerből, az autó nem fog beindulni. Szerencsére már a legtöbb benzinkúton lehet ilyet kapni.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Automata váltó olajcsere

Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.