A Renault két legkapósabb modelljét ülteti át alacsony károsanyag-kibocsátású hibrid változatokba: a ferdehátú Clio-t és a kicsi SUV modellt, a Captur-t alakítja át.
A francia autógyártó Brüsszeli Autószalonon tárta a nagyközönség elé a full hibrid Clio-t, illetve a plug-in hibrid Captur-t. Igen jól sikerült a modellek átalakítása, ugyanis a Captur mindössze 32 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, a Clio is alig 100 grammot. Mindkét érték vegyes ciklusú tesztelés során jött ki, a WLTP (Könnyű Gépjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása) alapján vizsgálták a hibrideket, ám a végső tanúsítványt még nem kapták meg. A Renault ezidáig nem árulta el a két modell vételárát és a konkrét megjelenési dátumokat sem, ám előreláthatólag májusban már megvásárolhatjuk őket. Egyébként a Captur és a Clio legújabb, belső égésű motorral szerelt generációját tavaly leplezték le.
Az e-autó is lehet erős
Mindkét modellben a Renault saját tervezésű E-Tech elektromos hajtásrendszere működik. A rendszert két elektromos motor működteti, melyeket egy egyedi fejlesztésű kuplungmentes váltóra szereltek, utóbbi már 150-nél is több új szabadalommal bír. Az egyik erőforrás egy kisebb méretű starter-generátor, mely elektromos üzemmódban indítja el a kocsit, a másik motor viszont nagyobb méretű, és a kerekeket pörgeti. Az 1.6 literes négyhengeres benzinmotor 91 lóerő leadására képes, ezt használja az autó elsődleges erőforrásként. Mint más elektromos autóknál, úgy ennél is a regeneratív fékezés során nyeri vissza az akkumulátor a töltöttségét. A Clio E-tech full hibrid modellt 140 lóerővel, továbbá egy 1,2 kWh-ás és 230 voltos akkumulátorral látták el. Ennek köszönhetően a városi ingázás akár 80 %-át is teljesen elektromos üzemmódban bírja teljesíteni. Maximális sebessége ebben az üzemben 75 km/h. Ha egy hagyományos benzinmotorral hasonlítjuk össze, a Clio akár 40%-kal képes csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást. A 100 grammnál kevesebbnyi kilométerenkénti emisszióérték igen nagy szó, hiszen a 65 lóerős 1.0-ás háromhengeres benzinmotorjuk 112 grammot, míg az 1.6 literes 130 lóerős négyhengeres motor 119 grammot bocsát ki szén-dioxidból. Eközben a 115 lóerős dízelmotor mindössze 95 grammot. A Captur E-Tech plug-in változat 160 lóerővel bír, amihez egy 9,8 kWh és 400 volt teljesítményű akksit párosítottak. Teljesen elektromos üzemmódban 50 kilométer hatótávot bír, maximális sebessége pedig 135 km/h. Egy kilométerre jutó szén-dioxid emissziója 32 gramm, míg a leggyengébb hagyományos Captur benzinmotor esetében is ez az érték 133 gramm, a leghatékonyabb dízelmodellnél 123 gramm.
További elektromos tervek
A Renault egyre nagyobb törekvést folytat az elektromos technológia terjesztése felé – mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a két, cikkben említett modell. 2 éven belül 8 tisztán elektromos és 12 hibrid modellt terveznek a vásárlók rendelkezésére bocsátani. Még az idén bemutatják a Mégane kompakt ferdehátú plug-in változatát is. Az EU egyre szigorúbb emissziós előírásokat vezet be, idén/jövőre átlag 95 gramm szén-dioxidot bocsáthatnak majd csak ki kilométerenként az európai modellek. Ez az oka annak is, hogy a gyártók most ilyen buzgón nyúlnak az elektromos modellek felé. Ugyan a nagy kocsik között terjednek a hibridek, ám a kisautók kategóriájában nem igazán. A Toyota például a Yarist kínálja full hibrid változatban, de ott van még a Kia Niro is, mely plug-in és full hibrid verzióban egyaránt beszerezhető.