fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

A Renault is hibridgyártásba kezd

Renault Clio az úton

A Renault két legkapósabb modelljét ülteti át alacsony károsanyag-kibocsátású hibrid változatokba: a ferdehátú Clio-t és a kicsi SUV modellt, a Captur-t alakítja át.

A francia autógyártó Brüsszeli Autószalonon tárta a nagyközönség elé a full hibrid Clio-t, illetve a plug-in hibrid Captur-t. Igen jól sikerült a modellek átalakítása, ugyanis a Captur mindössze 32 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, a Clio is alig 100 grammot. Mindkét érték vegyes ciklusú tesztelés során jött ki, a WLTP (Könnyű Gépjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása) alapján vizsgálták a hibrideket, ám a végső tanúsítványt még nem kapták meg. A Renault ezidáig nem árulta el a két modell vételárát és a konkrét megjelenési dátumokat sem, ám előreláthatólag májusban már megvásárolhatjuk őket. Egyébként a Captur és a Clio legújabb, belső égésű motorral szerelt generációját tavaly leplezték le.

Az e-autó is lehet erős

Mindkét modellben a Renault saját tervezésű E-Tech elektromos hajtásrendszere működik. A rendszert két elektromos motor működteti, melyeket egy egyedi fejlesztésű kuplungmentes váltóra szereltek, utóbbi már 150-nél is több új szabadalommal bír. Az egyik erőforrás egy kisebb méretű starter-generátor, mely elektromos üzemmódban indítja el a kocsit, a másik motor viszont nagyobb méretű, és a kerekeket pörgeti. Az 1.6 literes négyhengeres benzinmotor 91 lóerő leadására képes, ezt használja az autó elsődleges erőforrásként. Mint más elektromos autóknál, úgy ennél is a regeneratív fékezés során nyeri vissza az akkumulátor a töltöttségét. A Clio E-tech full hibrid modellt 140 lóerővel, továbbá egy 1,2 kWh-ás és 230 voltos akkumulátorral látták el. Ennek köszönhetően a városi ingázás akár 80 %-át is teljesen elektromos üzemmódban bírja teljesíteni. Maximális sebessége ebben az üzemben 75 km/h. Ha egy hagyományos benzinmotorral hasonlítjuk össze, a Clio akár 40%-kal képes csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást. A 100 grammnál kevesebbnyi kilométerenkénti emisszióérték igen nagy szó, hiszen a 65 lóerős 1.0-ás háromhengeres benzinmotorjuk 112 grammot, míg az 1.6 literes 130 lóerős négyhengeres motor 119 grammot bocsát ki szén-dioxidból. Eközben a 115 lóerős dízelmotor mindössze 95 grammot. A Captur E-Tech plug-in változat 160 lóerővel bír, amihez egy 9,8 kWh és 400 volt teljesítményű akksit párosítottak. Teljesen elektromos üzemmódban 50 kilométer hatótávot bír, maximális sebessége pedig 135 km/h. Egy kilométerre jutó szén-dioxid emissziója 32 gramm, míg a leggyengébb hagyományos Captur benzinmotor esetében is ez az érték 133 gramm, a leghatékonyabb dízelmodellnél 123 gramm.

További elektromos tervek

A Renault egyre nagyobb törekvést folytat az elektromos technológia terjesztése felé – mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a két, cikkben említett modell. 2 éven belül 8 tisztán elektromos és 12 hibrid modellt terveznek a vásárlók rendelkezésére bocsátani. Még az idén bemutatják a Mégane kompakt ferdehátú plug-in változatát is. Az EU egyre szigorúbb emissziós előírásokat vezet be, idén/jövőre átlag 95 gramm szén-dioxidot bocsáthatnak majd csak ki kilométerenként az európai modellek. Ez az oka annak is, hogy a gyártók most ilyen buzgón nyúlnak az elektromos modellek felé. Ugyan a nagy kocsik között terjednek a hibridek, ám a kisautók kategóriájában nem igazán. A Toyota például a Yarist kínálja full hibrid változatban, de ott van még a Kia Niro is, mely plug-in és full hibrid verzióban egyaránt beszerezhető.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a Kovács Autó Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: Kovács Autó csapata