Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

A Renault is hibridgyártásba kezd

Renault Clio az úton

A Renault két legkapósabb modelljét ülteti át alacsony károsanyag-kibocsátású hibrid változatokba: a ferdehátú Clio-t és a kicsi SUV modellt, a Captur-t alakítja át.

A francia autógyártó Brüsszeli Autószalonon tárta a nagyközönség elé a full hibrid Clio-t, illetve a plug-in hibrid Captur-t. Igen jól sikerült a modellek átalakítása, ugyanis a Captur mindössze 32 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, a Clio is alig 100 grammot. Mindkét érték vegyes ciklusú tesztelés során jött ki, a WLTP (Könnyű Gépjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása) alapján vizsgálták a hibrideket, ám a végső tanúsítványt még nem kapták meg. A Renault ezidáig nem árulta el a két modell vételárát és a konkrét megjelenési dátumokat sem, ám előreláthatólag májusban már megvásárolhatjuk őket. Egyébként a Captur és a Clio legújabb, belső égésű motorral szerelt generációját tavaly leplezték le.

Az e-autó is lehet erős

Mindkét modellben a Renault saját tervezésű E-Tech elektromos hajtásrendszere működik. A rendszert két elektromos motor működteti, melyeket egy egyedi fejlesztésű kuplungmentes váltóra szereltek, utóbbi már 150-nél is több új szabadalommal bír. Az egyik erőforrás egy kisebb méretű starter-generátor, mely elektromos üzemmódban indítja el a kocsit, a másik motor viszont nagyobb méretű, és a kerekeket pörgeti. Az 1.6 literes négyhengeres benzinmotor 91 lóerő leadására képes, ezt használja az autó elsődleges erőforrásként. Mint más elektromos autóknál, úgy ennél is a regeneratív fékezés során nyeri vissza az akkumulátor a töltöttségét. A Clio E-tech full hibrid modellt 140 lóerővel, továbbá egy 1,2 kWh-ás és 230 voltos akkumulátorral látták el. Ennek köszönhetően a városi ingázás akár 80 %-át is teljesen elektromos üzemmódban bírja teljesíteni. Maximális sebessége ebben az üzemben 75 km/h. Ha egy hagyományos benzinmotorral hasonlítjuk össze, a Clio akár 40%-kal képes csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást. A 100 grammnál kevesebbnyi kilométerenkénti emisszióérték igen nagy szó, hiszen a 65 lóerős 1.0-ás háromhengeres benzinmotorjuk 112 grammot, míg az 1.6 literes 130 lóerős négyhengeres motor 119 grammot bocsát ki szén-dioxidból. Eközben a 115 lóerős dízelmotor mindössze 95 grammot. A Captur E-Tech plug-in változat 160 lóerővel bír, amihez egy 9,8 kWh és 400 volt teljesítményű akksit párosítottak. Teljesen elektromos üzemmódban 50 kilométer hatótávot bír, maximális sebessége pedig 135 km/h. Egy kilométerre jutó szén-dioxid emissziója 32 gramm, míg a leggyengébb hagyományos Captur benzinmotor esetében is ez az érték 133 gramm, a leghatékonyabb dízelmodellnél 123 gramm.

További elektromos tervek

A Renault egyre nagyobb törekvést folytat az elektromos technológia terjesztése felé – mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a két, cikkben említett modell. 2 éven belül 8 tisztán elektromos és 12 hibrid modellt terveznek a vásárlók rendelkezésére bocsátani. Még az idén bemutatják a Mégane kompakt ferdehátú plug-in változatát is. Az EU egyre szigorúbb emissziós előírásokat vezet be, idén/jövőre átlag 95 gramm szén-dioxidot bocsáthatnak majd csak ki kilométerenként az európai modellek. Ez az oka annak is, hogy a gyártók most ilyen buzgón nyúlnak az elektromos modellek felé. Ugyan a nagy kocsik között terjednek a hibridek, ám a kisautók kategóriájában nem igazán. A Toyota például a Yarist kínálja full hibrid változatban, de ott van még a Kia Niro is, mely plug-in és full hibrid verzióban egyaránt beszerezhető.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Automata váltó olajcsere

Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.