Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

A leggyakoribb kormányműhibák

A kormányzás segítségével tudjuk irányítani az autót: úton tartani a járművet, kikerülni az útakadályokat. A kormánymű több alkatrészből áll, amelyek használat során elkophatnak, meghibásodhatnak. Melyek a leggyakoribb hibák?

Figyeljünk a jelekre!

Az autó használata közben folyamatosan irányt kell váltanunk: kanyarodik az út, le szeretnénk fordulni egy mellékutcába, meg akarunk állni, vagy éppen ki kell kerülnünk egy útakadályt. A kormánymű nélkül ezeket a műveleteket nem tudnánk megtenni. Ha az alkatrészek közül bármelyik meghibásodik, akkor ezek az egyszerű feladatok balesetveszélyes helyzeteket teremthetnek. Emiatt fontos, hogy figyeljünk az autóra, és ha a legcsekélyebb eltérést tapasztaljuk a kormánykerék forgatása közben, akkor késedelem nélkül keressük fel az autószerelőnket. Vizsgáltassuk meg a kormánymű állapotát, hiba esetén pedig végeztessük el a szükséges javításokat, mielőtt újra az autóba pattannánk, a saját-, és mások épségének érdekében is. A kormányműnek több hibája is előjöhet, hogyan vehetjük észre, hogy gond van az alkatrészekkel? Ha naponta használjuk a járművet, akkor felfigyelhetünk addig nem hallott hangokra, furcsa úttartásra vagy az álló autó alatt növekvő olajfoltokra. Mire következtethetünk ezekből a jelekből? Milyen hibák jelentkezhetnek a kormányműben? Az egyik legkönnyebben észrevehető probléma az olajfolyás. Ilyenkor olaj foltot fedezhetünk fel az álló jármű alatt. A hiba okát általában az elhasználódott, elöregedett tömítések okozzák, amelyek már nem képesek a zárt rendszeren belül tartani a folyadékot. Az olaj hiányában pedig a fémes elemek sokkal gyorsabban kopnak, ráadásul por, pára kerülhet a rendszerbe, amely jelentősen felgyorsíthatja a folyamatot.

Nyikorog, kopog

Ha már jelentős mértékben elhasználódott a kormánymű egy-egy alkatrésze, azt a kopogó, nyikorgó, recsegő hangokból tudhatjuk leginkább, amely szinte minden nagyobb kormánymozdulatnál jelentkezik. Ilyenkor több elem meghibásodása is szóba jöhet: feladhatta a szolgálatot a kormányösszekötő gömbfej, elkophatott a csapágy, de a támasztópersely is tönkremehetett. Utóbbi kettő hibájára utalhat az is, ha lóg a kormánymű. Ha az autó irányíthatósága is jelentősen romlik, akkor pedig szinte biztos, hogy itt kell keresnünk a probléma forrását. A nyikorgást okozhatja az is, hogy a kormányoszlop vezetőperselye száraz vagy az is, hogy a szervo szivattyúból fogyott ki az olaj. Szintén előfordulhat, hogy a kormánymű holtjátéka nő meg egy-egy hibás alkatrész működése miatt. Normál esetben minden kocsinak elforgatható a kormánya tíz-tizenöt fokot vagy két-három centimétert anélkül, hogy a kerekek mozdulnának, ez a holtjáték jelentősen nőhet azonban az elkopott alkatrészek miatt, amely azt eredményezi, hogy nehezebben kivitelezhető egy manőver, vagyis kiszámíthatatlanabb lesz az autó irányíthatósága, ami balesetveszélyes helyzeteket teremthet az utakon. Előfordulhat az is, hogy akad a kormánymű, ilyenkor a kardánok kopására vagy korrodálódására kell gondolnunk. Ha azt tapasztaljuk, hogy ugrál a kormány a kezünkben, akkor lehet, hogy a csúszó ékszíj a ludas, vagy a szervo szivattyú-, illetve a csőrendszer eltömődése okozhatja a bajt. A szervo is meghibásodhat néhanap. Ezt sokszor már a probléma észlelése előtt jelzi az autó a műszerfalon felvillantott ikonnal, de rosszabb esetben úgy is észrevehetjük, hogy gyengül, vagy meg is szűnik a kormányrásegítés. Sokszor a vezérlőegységben van a hiba, de olykor a szivattyú vagy az ékszíj elhasználódása okozza a bajt. Bármelyik problémával is találkozunk autóvezetés közben, lehetőség szerint ne használjuk tovább a járművet, amíg nem javíttatjuk ki a hibát.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.11.01-jén ZÁRVA tart. 2024.11.04-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata