Autószerviz Szeged: Árajánlatot kérek   
Tel: +36 62 554 013; E-mail: szerviz@kovacsauto.hu

Alapfokú járműkarbantartás: autógumik


Az egyik legfontosabbak, amiket folyamatosan karban kell tartani az autónkon, azok az autógumik, amelyek lehetővé teszik a gépjárművünknek, hogy probléma nélkül guruljon az utakon. Ettől függetlenül a kerekek sokszor figyelmen kívül vannak hagyva, hiszen kopott gumikkal is lehet vezetni az autót, azoknak a lecserélése pedig igen drága mulatság lehet. Ettől függetlenül a kopott gumik életveszélyesek is lehetnek az autóra és utasaira nézve.

Mikor és miért kell lecserélni a kopott autógumikat?

A gumik kopását a súrlódás okozza, amely a gumik és az utak közötti kölcsönhatás révén alakul ki. Ennek következtében a gumik profilmélysége csökkenni kezd, amikor pedig túl sekély lesz, a gumi elhasználódottnak tekinthető, és újjal kell őket helyettesíteni. A kopott autógumik nem adnak megfelelő tapadást az autó számára. Főleg igaz ez, ha az utak nedvesek vagy jegesek. Ha pedig az autó nem tapad megfelelően, könnyen elveszíthetjük a kontrollt a jármű felett. Nem csak a kopott gumik jelenthetnek veszélyt, ha az autó kerekeit vesszük górcső alá. Ugyanilyen fontos a megfelelő nyomás is. A nem elég magas keréknyomás a gumiabroncsok túlzott kopásához vezet, és kevesebb kontrollunk lesz a járművünkön a kikövezett utakon. Ezért a keréknyomást is ajánlott rendszeresen ellenőrizni. A saját kocsinkhoz megfelelő keréknyomást megtalálhatjuk a jármű kézikönyvében.

Hogyan érjük el a megfelelő keréknyomást?

A keréknyomás ellenőrzésekor majd a kerék feltöltésekor elsősorban is mindig figyeljünk arra, hogy a kerekek hidegek legyenek. Első lépésként pedig a gumi szelepén lévő sapkát kell eltávolítani. Majd határozottan nyomjuk rá a töltőt a szelepre. Fújjunk bele annyi levegőt, amennyi a megfelelő nyomás eléréséhez szükséges. Ha túltöltöttük volna a kereket, akkor eresszünk ki belőle valamennyi levegőt úgy, hogy a szelep közepén lévő fémhegyet benyomjuk a körmünkkel vagy egy tollal. Ekkor ellenőrizzük újra a keréknyomást, majd tegyük vissza a szelep tetejét. Ezt a műveletet minden kerékkel meg kell ismételni. Sok sofőr szokta tapasztalni, hogy az autó jobb vagy bal irányba húz. Ennek persze több oka is lehet, de a legegyszerűbb a gumik nyomásában keresni a hibát. Ugyanis, ha egyik kerékben eltér a nyomás a többiétől, akkor könnyen félrehúzhat az autó. Persze ez a probléma könnyen orvosolható az előbb már leírt módon.