A gondos és rendszeres karbantartáson, a szakszerű szervizelés mellett rendkívül nagy jelentősége van a vezetéstechnikának. És itt sokkal többről van szó, mint az üzemanyagtakarékosságról.
Padlógáz és padlófék
Az ma már a legtöbb autós számára triviális, még ha egyébként nem is mindig tudja betartani, hogy nem érdemes vehemensen vezetni, felváltva a gázpedálra és a fékre állva, mert ugyan – jó esetben – korábban érkezünk a célba, (ha egyáltalán) viszont jelentősen több üzemanyagot fogyaszt az autó, vagyis a közlekedési költségünk lényegében értelmetlenül nő. A nagyobb fogyasztás mellett egyéb költségnövelő tényezőkkel is számolni kell. A gyorsabban kopó fékbetétek, a túlhevült autó üzemelésével együtt járó egyéb alkatrészkopások is ide sorolandók. És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy az átlagos magyar utakon mit jelent a rosszul megválasztott sebesség a gumik, a futómű, de az egész karosszéria számára.
Akkor lassan, vagy gyorsan?
Nem az a kérdés, hogy lassan, vagy gyorsan, bár nyilván a sebességkorlátozások betartása mellett az sem mindegy, hogy az adott útminőséghez képest milyen sebességet választunk, hanem sokkal inkább az, hogy egyenletes legyen a haladás. A sűrű gyorsítás és lassítás egyaránt az átlagosnál jobban veszi igénybe az autó minden alkatrészét. Nagyon fontos az is, hogy az adott sebességnek megfelelő sebességfokozatban kapcsoljuk a sebességváltós autót, mert ennek elmulasztása ugyancsak hozzájárul az üzemanyag fogyasztás növekedése mellett az abnormális alkatrészkopáshoz.