Összesen 1100 új autó értékesítésére számít idén hazánkban a Lada Hungary Kft. A sokáig elfeledett márka tavaly egy százalékos részesedéssel rendelkezett a magyar piacon, ezt idén is megtartanák.
Több mint ezer új Ladát adnak el évente Magyarországon
A Lada Hungary Kft. 2018-ban is mintegy 1100 új autó értékesítésére számít, a tervek megvalósítását segíti a magyar piacra bevezetett két új modell. Az új típusok már kikerültek a 23 pontból álló országos márkakereskedői hálózathoz. A Lada Hungary Kft. az egyik legfiatalabb importőr Magyarországon. A cég 2015 nyarán lett bejegyezve, az értékesítés 2015 decemberében kezdődött, akkor kezdték el kiépíteni a márkakereskedői hálózatot. A 2016-os értékesítési adatok meghaladták a várakozásokat: akkor 1100 új személygépkocsit adtak el, tavaly 1060-at. A Lada az elmúlt évben a magyar piacon közel egy százalékos részesedéssel rendelkezett, és arra törekszenek, hogy ezt az idén is tartani tudják. A magyar modellpaletta négy csoportra oszlik, ezek a Granta, a Kalina, a 4×4 és a jelenlegi zászlóshajó, a Vesta. Utóbbiból jelenleg a szedán érhető el, de hamarosan érkezik a kombi is.
Kétmillióból megússzuk
A Lada 2015 óta megjelent új gépjárműveit EURO 6-os szabványnak megfelelő benzinmotorral szerelték fel. A legolcsóbb Lada-modell ára 2 millió forint alatt van, a csúcsmodell, a Vesta SW Cross 4 millió 749 ezer forinttól érhető el. A gyártó, az Avtovaz orosz vállalat tavaly több mint 311 ezer Ladát értékesített világszerte, Oroszországban 17 százalékkal, az exportpiacokon pedig 44 százalékkal többet, mint 2016-ban. A cég korábban nem fejlesztett olyan modelleket, ami az európai ízlésnek megfelelt volna, ám a globalizáció Oroszországot is elérte, és összeálltak a Renault csoporttal. Elindult egy modernizálási folyamat, nyugati szakemberek érkeztek, vezető dizájnert alkalmaztak, ekkor kezdődött a modernizálási folyamat a márka életében.