Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

TSI motor – barát vagy ellenség?

tsi motor felülről

Ha egy autó-, vagy motortípus hibátlanul, vagy kevés hibával működik, azt természetesnek vesszük. Ha azonban egy-egy széria típushibája miatt az átlagnál több problémával találkozunk a használt autók keresgélése közben, akkor hajlamosak vagyunk teljesen leírni a hasonló felszereltségű kocsikat is. Pontosan ez a helyzet a TSI motorok esetében is, a néhány rosszul elsült autótervezés miatt sokan teljesen leírják az ilyen motorral ellátott járműveket. Tényleg nem szabad ezek között válogatnunk?

A TSI motor árnyoldalai

Nagyjából az ezredfordulóig kell visszamennünk, hogy találkozhassunk benzin üzemű autók esetében a kisebb hengerűrtartalmú, de turbóval felszerelt motorok használatával. A kisebb motorral kevesebb fogyasztást ígérő, viszont a turbófeltöltéssel a hengerűrtartalomhoz viszonyítva nagyobb erőkifejtésre képes erőforrások kezdetben szép sikereket értek el, a tömeggyártás 2006 körül kezdődött. A baj néhány év után, a kétezres évek végén kezdett előjönni, amikor is szépen sorban adták meg magukat a TSI motorral felszerelt autók. Ez elsősorban az ebben az időszakban gyártott Volkswagenek, Audik, Skodák, Seatok típushibáinak köszönhető, amelyek alig pár tízezer kilométer megtétele után sorban mentek tönkre, több százezer forintos javítási költségeket generálva a tulajdonosoknak. A gondot a rosszul beépített szerepvezérlés és a vezérmű lánc gyakori hibája okozta. A láncfeszítő tökéletlensége, a megnyúlt vezérmű lánc a kisebb baj, azonban a lánc nem egyszer el is szakadhatott, amely a felszabaduló feszültség miatt, könnyedén szétverhette a környezetében lévő egyéb alkatrészeket. Innen szép nyerni, szokták mondani, de úgy tűnik nem lehetetlen. A gyártók nem adták fel, előbb szélesebb lánccal próbálták helyrehozni a hibát, de ez sem bizonyult tökéletes megoldásnak, bár kevesebb esetben okozott problémát. A TSI, avagy Turbocharged Stratified Injection technológiájú motorok esetében a Volkswagen végül a vezérműszíj használatával lépett túl a nehézségeken. A TSI motorok pedig szép lassan kiléptek a megbízhatatlanság mocsarából.

A TSI motorok előnyei

Nem véletlen, hogy minden hibája ellenére több, mint húsz éve használják a gyártók a technológiát, ugyanis kis odafigyeléssel egy kellemesen búgó hangú, keveset fogyasztó, de a kis motorhoz képest meglepően erős motorral rendelkező autót kaphatunk. Az odafigyelést pedig minden más gépjármű is megkívánja. A kötelező szervizeket a megfelelő időben, az összes kocsiban el kell végezni, ha azt szeretnénk, hogy hosszú évekig szolgáljon minket a kedvenc négykerekűnk. Figyeljünk az alkatrészek csereperiódusára, mindig annak lejárta előtt végeztessük el a szükséges javításokat. Igaz ugyan, hogy például a vezérmű lánc-, vagy a vezérműszíj cseréje, minden hozzávalóval együtt akár a százezer forintot is elérheti, ugyanakkor a kisebb fogyasztás kompenzálhatja a kiadásainkat. Van más fontos dolog is, amit fokozott figyelmet érdemel a TSI motorok esetében. Ez pedig a hűtőfolyadék ellenőrzése. Ez persze szintén fontos minden egyes jármű esetében, az elégtelen hűtés miatt azonban a TSI motor talán még gyorsabban felmelegszik, mint a hasonló, de turbóval nem rendelkező erőforrás. Ha ezt a néhány apró szabályt betartjuk, akkor nyugodt szívvel válogathatunk a TSI motorokkal felszerelt használt autók között is. Persze lehetőség szerint azt a néhány típust, amelyről bebizonyosodott, hogy sok hibával rendelkezik, érdemes kerülni, de ezek nélkül is hatalmas merítési lehetőségünk van, ha másodkézből szeretnénk kocsit vásárolni.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata