Sajnos nem mindenkinek adatik meg, hogy fűtött garázsban tárolja az autóját, sok tulajdonos nem tud mit tenni, a szabadban kell, hogy éjszakázzon a kocsija, a csillagok alatt. Itt viszont alaposan ki van téve az időjárás viszontagságainak. Mit tehetünk annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb baj érje a járművet?
Óvjuk a rozsdától!
Az álló autó alkatrészeiben a legnagyobb kárt a rozsda tudja tenni, amely ott alakul ki gyorsan, ahol sok nedvesség éri a fémes felületeket. Mégis mit tehetünk ennek megakadályozása érdekében, ha nem tudjuk védett helyre vinni a kocsit. A pára, és a folyadék bármelyik irányból érkezhet: alulról, felülről, oldalról. Próbáljunk olyan helyet találni, ahol legalább részben védve van az autó, parkoljunk például házfal vagy betonkerítés mellé. Lehetőség szerint soha ne álljunk a fűre, keressünk beton, aszfalt felületet az éjszakázáshoz. A talaj kipárolgása során ugyanis a nedvesség beteríti a kocsi alvázát, alulról bejuthat olyan helyekre, ahol könnyen elindulhat a rozsdásodás, amelyet ráadásul észrevenni is nehezebb, sokszor már nagy a baj, mire tudomást szerzünk róla. Ha azonban időben elcsípjük, akkor még kezelhető, vagy legalább elodázható a nagy felületen való kialakulása, ha rozsdagátló szereket használunk a felületeken. Télen figyeljünk arra, ha az út szélén parkolunk, hogy az autóra kerülő sár, latyak nagy részét időnként távolítsuk el, ezek szintén meggyorsítják a korróziót. Arra sem árt figyelnünk, hogy amennyiben van választási lehetőségünk, akkor ne álljunk a fák alá. Egy nagyobb szélvihar ugyanis képes kisebb-nagyobb ágakat letörni, amely a kocsink tetején landolva mély horpadásokat tud okozni. Mégis hogyan védhetjük meg legalább részben az autónkat, ha nem tudunk vele beállni egy garázsba?
Az autóponyva
Utcán parkoló autók esetében megfontolandó a ponyvák használata, főleg akkor, ha vannak olyan időszakok, amikor napokig vagy akár hetekig nincs munkára fogva a jármű. Gondoljuk azonban meg, hogy milyen típust szerzünk be, ugyanis sokféle autóponyva elérhető a piacon, ezek között vannak olcsó változatok, amelyek sokszor többet ártanak, mint használnak. Ennek az az oka, hogy nem lehet tökéletesen felszerelni a kocsira. Bárhogy próbálkozunk, a pára mindenképpen bejut, sőt az apró porszemcsék is utat találnak a ponyva alá. Ha eközben nagyobb széllökések rángatják az autó körül a ponyvát, akkor a közéjük ékelődött porszemek kellemetlen karcolásokat tudnak kialakítani a karosszérián. Ezek használata tehát nem javasolt. Egy középkategóriás ponyva azonban jó szolgálatot tehet, hiszen korrekt módon távol tartja a nedvesség nagy részét, tökéletesen rögzíthető az autóra, így nem áll fenn az olcsó kategóriás változatoknál megismert hátrány sem. Kaphatunk prémium kategóriás ponyvát is, amely azért előnyös, mert egy habszivacs réteget alakítottak ki az autó tetejére kerülő részén, amely így a többi típussal ellentétben, megvédi a kocsit a jégeső által okozott horpadásoktól, sőt a rázuhanó kisebb faágaktól is. Tökéletes védelmet persze egyik sem nyújt mindentől, a legjobb az, ha egy fűthető garázsban tudjuk tárolni az autónkat. Ha nem az utcán, hanem saját kertben tud éjszakázni a kocsi, akkor pedig garázs hiányában érdemes lebetonozni egy autónyi területet, négy oszlopra tenni egy szabadon választott anyagból készült tetőt, ez lehet pala, cserép, vagy bármi, ami nem túl drága, de megvédi az esőtől, jégtől a járművet. Ez is sokkal jobb megoldás, mint magára hagyni a kocsit a csillagok alatt.