fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

„Opel, sosem kop el” – honnan ered a mondás?

Opelek sorban

„Opel, ami sosem kop el…” – hangzik a banálisnak is titulálható mondat. De vajon honnan ered ez az aranyköpés, és van-e bármi igazságtartalma? Ezt az aforizmát mindenki ismeri, és nem is alaptalanul, hiszen az Opelek híresen megbízhatóak. A szállóige még a régi idők Opeljeinek korában keletkezett, ám még ma is sokan használják, talán nem is ok nélkül. Hogy mikorra datálható? Talán a nyolcvanas évek közepére, amikor megérkeztek az első ilyen autók Magyarországra, és meglehetősen szembeötlő volt, hogy óriási minőségi különbséget képviselnek a kis hazánkban tömegesen rohangáló Daciákkal, Ladákkal, Trabantokkal és Wartburgokkal szemben. Mindenre ráerősített, amikor Szentgotthárdon beindult az Opel Astrák gyártása, és mindenki ilyen kocsit szeretett volna magának.

Nézzünk egy kis történelmet

A General Motors tagjaként az Opel GmbH egy nagy hagyományokkal rendelkező német autógyártó, amelyet 1863-ban alapított Adam Opel. Mint sok más gyártó, az Opel sem rögtön a járgányok előállításával debütált, esetükben kezdetben a varrógép, majd a kerékpár volt a nyerő. 1899-ben vásárolták meg az első autógyárukat, amely Friedrich Lutzman tulajdona volt. Amikor Adam elhunyt, két fia elkötelezte magát, hogy még két évig Lutzmannal együtt építenek kocsikat, hogy kitanulják a mesterség csínját-bínját, majd 1902-ben a francia Darracq kocsigyártóval kooperáltak. 1906-ra viszont ez a partnerség is véget ért, de ekkorra az Opel már elegendő szakértelemmel rendelkezett ahhoz, hogy saját autókat készítsen. Az első modellt 1902-ben mutatták be Hamburgban. Az autókat az Opel gyárban gyártották 1907-től kezdődően a varrógépekkel párhuzamosan, egészen 1911-ig, amikor egy pusztító tűz szinte teljesen leégette az üzemet. Amikor a gyártás újraindult, már kizárólag autókra specializálódtak, és a varrógépek helyett bevették a repertoárba az Opel motorkerékpárokat is. 1913-ra már Németország legnagyobb autógyártójává váltak, de az Opel nem állt meg itt, és 1924-ben bevezette az első tömeggyártású összeszerelő gyártósort Németországban, és nagyüzemű termelésbe kezdtek, aminek az első modellje az Opel Laubfrosch (Tree Frog) volt. Eddigre az Opel autók már híresek voltak arról, hogy olcsók és megbízhatók, ami segített a vállalatnak túlélni az inflációt, és 1928-ig továbbra is fenntartotta a legnagyobb autógyártó címet Németországban. Majd jött az amerikai GM-mel kötött partnerség, aki 1929-ben megvásárolta a részvények többségét, és az Opel 1930-ra Európa legnagyobb autógyártója lett, és sorozatosan zöld utat kapott a külföldi piacokhoz is, lehetőséget teremtve a cégnek, hogy még tovább bővítse a termelést, és új modelleket dobjon be. A legfőbb üzletpolitikája az volt, hogy megfizethető áron hozza el a minőséget a tömegeknek, ami be is jött neki.

És hogy honnan ered a mondás?

Hát ezt pontosan egyébként nem tudjuk. Talán egy vicces kedvű szerelő kreálhatta anno a retro korszakban, amikor az ország szembesült azzal a ténnyel, hogy a német precizitást és nívót képviselő Opel bizony cseppet sem említhető egy lapon az egykori szocialista járgányokkal. Hogy mi lehet az oka annak, hogy ez a mókás bölcselet még napjainkban is él és virul? Felfogható ez akár az Opel márka védjegyének is? Nyilván, ez is benne van, de ne felejtsük el, hogy valóban rengetegen vásároltak ebben az időszakban ilyen autót, és új büszke tulajdonosként joggal terjesztették a mondást, ami szépen el is terjedt. Hagyjuk meg, tényleg jól hangzik. Apropó! Észrevetted, hogy nyelvtanilag némileg hiányos a szóösszetétel? A kop ugyanis a kopik ikes ige rövidebb és amúgy nem helyes formája, csak nyilván így jött ki a rím. Ettől viszont talán még frappánsabb, nem igaz?

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.

Tájékoztatjuk, hogy 2021.12.24. és 2022.01.02. között ZÁRVA tartunk. 2022.01.03-tól a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Üdvözlettel: KA csapata