Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Nem ajánlott járó motornál tankolni! De mi ennek az oka?

benzinkút

Számtalanszor végigcsináltuk már, hogy begurultunk a benzinkútra, hogy feltöltsük a kiürült üzemanyagtartályunkat. Kiválasztjuk a kútoszlopot, majd leállítjuk a motort, kiszállunk, tankolunk, fizetünk, majd megyünk tovább a dolgunkra. Rutinszerűen. De miért is kell leállítani a motort eközben?

Az üzemanyag

Ahhoz, hogy az autónkkal útra kelhessünk, valamilyen erőforrás szükséges, amely energiát termel, ezt pedig a megfelelő alkatrészek segítségével a kerekekhez eljuttatva tudjuk mozgásra bírni a járművet. A robbanómotoros kocsik esetében ehhez valamilyen üzemanyag szükséges, amelynek elégetésével termelődik a szükséges energia. Akár benzines, akár dízeles autót használunk, előbb-utóbb pótolni kell az elfogyasztott mennyiséget, az üzemanyagtartály mérete ugyanis természetesen nem végtelen. Sokan esnek abba a hibába, hogy az utolsó pillanatig várnak, és csak akkor mennek a töltőállomásra, amikor már világít a műszerfalon a tartály kiürülésére figyelmeztető ikon. Sőt egyesek valóban a legkésőbbi időpontig várnak, amikor már azért is imádkozni kell, hogy vajon elérünk-e a legközelebbi benzinkútig. Ez azonban nem szerencsés. Bármikor utunkat állhatja egy elterelés, mondjuk egy útfelújítás vagy egy sajnálatos baleset miatt, mi pedig szomorúan ballaghatunk a kútra és vissza, hogy egy kis üzemanyagot vigyünk az erre a célra kialakított kannában. A benzint és a gázolajat ugyanis nem lehet bármiben szállítani, ehhez speciális tárolóedény szükséges, amelyet egyébként bármelyik töltőállomáson megvásárolhatunk. Ennek az oka, hogy mindkét folyadék veszélyes anyagnak számít: ezen a ponton el is érkeztünk oda, hogy miért nem ajánlott a járó motornál tankolás sem.

A szabályokat tartsuk be

Külön kell választanunk a két üzemanyagot veszélyesség szempontjából. A gázolaj a kevésbé problémás, ugyanis az „csak” tűzveszélyes, ellentétben a benzinnel, amely fokozottan tűz-, és robbanásveszélyes anyagnak tekinthető. Habár balesetekről szerencsére nem nagyon hallani, nem véletlenül hozzák meg a szabályaikat a töltőállomások. Mivel tűzveszélyes anyagokról van szó, ezért (reméljük) senki sem értetlenkedik, hogy miért nem szabad például dohányozni tankolás közben. Ez természetesnek tűnik. Ahogy az is, hogy leállítjuk a motort, mielőtt a tankoló pisztolyt a tank nyílásába dugjuk. Elsősorban azért, mert így szoktuk meg. De tényleg baj érhet minket, ha járó motor mellett töltjük fel a tartályt? A mai modern autók úgy vannak kialakítva, hogy valószínűleg nem. Azonban minimális esély van rá. Az, hogy ez ezerből, tízezerből vagy egymillióból egy alkalmat jelent, azt ne mi próbáljuk ki. Hosszú évekkel ezelőtt, egyes autók esetében közvetlenül a motor mellé építették be az üzemanyagtartályt, mint ahogy a legtöbb motorkerékpár esetében ma is így van. Tankolás közben azonban óhatatlanul kicsöpöghet egy-két milliliter folyadék, amikor leemeljük a helyéről a pisztolyt, vagy amikor kihúzzuk a töltőnyílásból. Ha ez közvetlenül a járó motorra esik, amely több száz fokon izzik, akkor könnyedén begyulladhatott az üzemanyag, majd az autó, ha pedig nem vigyázunk, akkor akár a tankolást végző személy is. Manapság az autók esetében kicsi az esély rá, hogy rossz helyre csöppenjen az üzemanyag, azonban ne kockáztassunk, ha feltöltés után úgyis le fogjuk állítani a gépjármű motorját, hogy bemenjünk fizetni a shopba, akkor akár a kútoszlophoz beállás után, de még a tankolás megkezdése előtt is megtehetjük ezt. Tartsuk be a szabályokat, azért hozták őket, hogy senkit se érjen baj tankolás közben.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata