Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

MPI motorok – gyengeség és megbízhatóság

Hyundai Accent MPi motorja

Minden a VW konszern mérnökeivel kezdődött – ők találták ki az MPI motorokat még az előző évezred 90-es éveiben. Akkoriban boldog-boldogtalan ezt tette a népautókba – de mit is kell tudni erről a típusról, miért tűnt el ugyanolyan hirtelen, ahogy érkezett?

Egyszerűsége lett a végzete

Nem kell órákig kutakodni ahhoz, hogy kiderüljön, az MPI motorok megítélése igencsak vegyes. A 90-es években a német gyártó és az alá tartozó testvércégek (Skoda, Seat) sok kocsija kapta meg az MPI jelzéssel ellátott motorokat. Multi-point Injection (szó szerinti fordításban: többpontos befecskendezés): azaz egy olyan motor, amelynél nem egy központi befecskendező adagolja az üzemanyagot, hanem mindegyik henger felett (közvetlenül) adagolódik a benzin. A Polo kapta meg elsőnek, ezt a Jetta követte, nem sokkal utánuk viszont már a Fabiák és Ibizák is ezzel a motortípussal hirdették magukat. Megbízható motorok voltak, amelyek azonban mai szemmel már nem állják ki a szigorú környezetvédelmi és takarékossági próbákat.

Tartós, de gyenge

Mind a mai napig vígan futkosnak MPI motorral ellátott autók az országutakon. Átlagosan 300.000 kilométeres futással számolva azt mondhatjuk, hogy megbízható meghajtásról van szó. Mivel azonban a benzin nem közvetlenül a hengerekbe érkezik meg (ellentétben a modernebb, például TSI motorok esetével), hanem a hengerek fölötti csatornából vezetődik át, a teljesítmény finoman szólva sem acélos. Az ilyen típusú motorokhoz turbót nem lehet csatlakoztatni, így tehát nem meglepő, az MPI egyáltalán nem mondható acélosnak, sportosnak meg végképp. Ezt kompenzálandó, az egyszerű felépítés kisebb szervizköltségeket eredményezett, azonban a gyártó pár év után már magától is rájött, hogy a jövő nem ezekben az erőforrásokban rejlik. Kiemelt figyelmet kellett fordítani a hűtésre – közös tulajdonságuk volt az ilyen meghajtású motoroknak, hogy hajlamosak voltak a túlmelegedésre (az üzemanyag magas hőmérsékleten, de alacsony nyomáson szállítódott). Egy dolog azonban különösen népszerűvé tette a Lajtától keletre. Ahogy az ember mind inkább jobbra haladt a térképen, úgy romlott az üzemanyagok minősége. Az MPI motorok viszont a magasabb kéntartalmú benzinnel is könnyen megbirkóztak, nem voltak kényesek az ilyen jellegű változásokra. Érthető tehát, hogy miért voltak kifejezetten kelendőek a volt kommunista blokk országaiban, valamint az egykori FÁK közösségén belül. Nem nagy titok – elég körülnézni a használtautó-piacon hogy meglássuk, arrafelé még a mai napig sok ilyen motorral felszerelt Dacia és Golf szeli az utakat.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata