Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Mitől kopik aszimmetrikusan a hátsó féktárcsa?

A fékberendezés számos kopóalkatrészt tartalmaz. A biztonságos közlekedés fenntartásához éppen ezért rendkívül fontos, hogy folyamatosan ellenőrizzük ezek állapotát, és szükség esetén cseréljük azokat. Ha azonban olyan hibát tapasztalunk, ami már sokadszorra visszatér, akkor érdemes máshol is keresnünk a probléma okát. Miért lehet például, hogy aszimmetrikusan kopik a hátsó féktárcsa?

A fékberendezés

A fékek szerepének fontosságát nem győzzük hangsúlyozni, sajnos mindenki találkozhatott már balesetekkel az utakon. Ezek egyik hányada azért következik be, mert a járművek fékberendezése nincs megfelelő állapotban. A mozgásban lévő, akár több tonnás járművek megállításához, lefékezéséhez tökéletesen működő fékrendszer szükséges. A legtöbbször persze nem egyik napról a másikra jelentkezik a hiba, éppen ezért fontos évente legalább egyszer leellenőrizni a fékalkatrészek műszaki állapotát. Meghibásodhat a fő fékhenger, tönkremehet a dugattyú vagy a fék munkahenger, de lehet gond a fékdobnál vagy a fékpofánál is, sőt akár a fékolaj is elszivároghat. A legtöbbször azonban a kopóalkatrészek használódnak el, a féktárcsa és a fékbetét. Ezeknek a csereperiódusa lényegesen rövidebb, akár már ötvenezer kilométerenként elkophatnak, de a legjobb féktárcsák várható élettartama is alig haladja meg a százezer kilométert. Ha a tárcsa az elhasználódás miatt már nem éri el a gyártó által meghatározott, milliméterben megadott vastagságot, akkor haladéktalanul cserélni kell, különben jelentősen csökkenhet a fékhatás, ezzel párhuzamosan pedig sokszorosan megnőhet a fékút, amely kockázatos helyzeteket teremthet az utakon. Ráadásul a túlságosan elvékonyodott féktárcsa könnyen el is törhet, ami a fékhatás megszűnésével, és jó eséllyel balesettel járhat.

A féktárcsa cseréje

Ha elérkezett az idő, akkor a féktárcsák cseréjét párban kell elvégeznünk, hogy biztosítsuk a megfelelő fékhatást. Ezután néhány száz kilométeren keresztül fokozott óvatossággal használjuk a járművet, hiszen a fékbetéteknek és a tárcsáknak össze kell kopniuk az optimális működéshez. Ha mindkét alkatrészt cseréltük, akkor a gyártók szerint nem is kellene foglalkoznunk velük legalább ötvenezer futott kilométerig, azonban ezzel azt kockáztatjuk, hogy nem veszünk észre valamilyen hibát. Ugyanis hiába van egy alkatrésznek meghatározott csereperiódusa, ez nem jelenti azt, hogy kötelezően problémamentes addig a pontig a használata. Előfordulhatnak anyaghibák, ami miatt gyorsabban kopik az alkatrész, vagy lehetnek a felületén hajszálrepedések, ami a gyártás során keletkezett vagy a nem megfelelő tárolás okozta. Az sem mindegy, hogy milyen a vezetési stílusunk, ugyanis az is nagyban befolyásolhatja a féktárcsák élettartamát, és az sem kizárt, hogy más alkatrész fals működése miatt amortizálódik gyorsabban az alkatrész az elvártnál. Ilyen eset lehet, ha valamelyik tárcsa aszimmetrikusan kopik, így hiába cseréljük jóval a megadott határidőn belül, a meghibásodás röviddel később újra felütheti a fejét. A leggyakoribb hiba a nem megfelelő rögzítés, amely legtöbbször a nem túl precízen kivitelezett házi féktárcsacserének köszönhető, de néha a felületesen dolgozó szervizekben is előfordulhat. Ilyenkor a túlhúzott beállító csavarok eltorzítják a menetet, és a tárcsát nem lehet tökéletesen a helyére illeszteni. Máskor viszont a rozsdásodás okozza a problémát, emiatt nem áll megfelelő szögben a tárcsa, és kezd el aszimmetrikusan kopni.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata