Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Mit tehetsz akkor, ha nem hűt eléggé az autód légkondija?

A légkondicionáló az autó egyik legfontosabb extrája. Azonban leginkább csak akkor jövünk rá, hogy mekkora szükség van a berendezésre, amikor a nyári kánikulában nem tudjuk kellemes hőmérsékletűvé varázsolni vele az utasteret. A legtöbb esetben ugyanis akkor derül ki, hogy valami gond van vele, amikor beüt az első komolyabb hőhullám. Mit tegyünk, hogy bármikor számíthassunk a légkondira?

Miért nem működik a klíma?

Az autóba szerelt légkondicionáló berendezés több alkatrészből áll, amelyek idővel meghibásodhatnak. Sok esetben a klímakompresszor adja meg magát, amelynek a kicserélése nem olcsó mulatság. Azonban sokszor egészen más oka lehet annak, hogy nem jön a kellemesen hűvös levegő a légkondi felől. Tervezzünk előre, hiszen kis odafigyeléssel elérhetjük, hogy télen-nyáron a rendelkezésünkre álljon a klíma. Gyakori probléma ugyanis, hogy a pollenszűrő tömítődött el teljesen, amit hosszú ideje nem cseréltünk. Érdemes ezt minden évben megtenni, az éppen aktuális nagyszerviz alkalmával, az olajcsere mellett ezt se felejtsük el. Ezen felül pedig szintén évente egyszer nem árt, ha klímatisztítást is kérünk. Erre azért van nagy szükség, mert a klímaberendezés eldugott részeiben előszeretettel telepszenek meg a baktériumok, gombák, amelyek hosszútávon az egészségünkre is káros hatással lehetnek. Ezeknek az eltüntetésében a boltokban kapható klímatisztító bomba nem sokat segít, maximum néhány napig citrom illatban autózhatunk. Kérjünk inkább az erre szakosodott műhelyekben vegyszeres és ózonos klímatisztítást, akkor biztosak lehetünk benne, hogy rendbe teszik a klímánkat. Ezek alkalmazásával azonban sok esetben nem oldódik meg, hogy nem fúj kellő hideget a légkondi, ugyanis a leggyakoribb probléma, hogy nincs megfelelő mennyiségű gáz a rendszerben.

A hűtőközeg

A klíma működés közben maximum tíz Celsius fokos levegőt kell, hogy az utastérbe juttasson, ha ennél melegebb, akkor valami baj van a rendszerrel. Ilyenkor irány a szerviz, ahol első lépésként lefejtik a légkondicionálóból a gázt, hiszen egyszerűen utántölteni nem lehet. Ezután vákuumpróbát, majd nyomáspróbát végeznek a szakemberek, amely során kiderülhet az is, hogy valahol ereszt-e a rendszer. Ilyenkor megállapítják, hogy a klímarendszer csövei, tömítései bírják-e még a strapát, vagy cserére van szükség, és az is, hogy nincs-e valahol sérülés ezeken. A hűtőközeg mennyisége normál esetben is csökken, várhatóan azonban csak öt-hat év után éri el azt a minimum szintet, hogy problémát okozzon a légkondi működésében. Ha azonban a fenti próbákat nem végzik el, akkor ez az időpont sokkal korábban eljöhet. Ha mindent rendben találtak, akkor jöhet a feltöltés. A munka itt még nem fejeződik be, bekapcsolás után lehet látni csak, hogy nem okozza-e valamilyen más alkatrész fals működése azt, hogy nem hűt a klíma. Ha érkezik a tíz Celsius fok alatti levegő a hűtőnyílásokból, akkor feltételezhető, hogy a kondenzátor és a klímakompresszor is tökéletesen működik. Ahhoz, hogy ne kelljen azonnal a szerelőhöz rohanni nyáron, hogy nem működik a légkondi, érdemes néha akkor is bekapcsolni kicsit, ha nincs rá igazán szükség, akár télen is. A tömítéseket ugyanis a rendszerbe öntött olaj keni, ha nincs használva néhány hónapig, vagyis nincs benne keringetés, akkor ezek bizony kiszáradhatnak, itt pedig könnyedén elszökhet a gáz. Éppen ezért, ha olyan autót vásárolunk, amelyik hónapokig várta a gazdáját a garázsban vagy az autókereskedésben, akkor mindenképpen számoljunk azzal, hogy a használat elkezdése előtt rendbe kell majd tetetnünk a klímarendszert. Lehet, hogy nincs semmi baja, de nem árt az óvatosság.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.08.19-én és 20-án ZÁRVA tart. 2024.08.21-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata