A legtöbb autógyár és autószerviz szerint a fékfolyadékot 40-50 ezer kilométerenként, de legalább két évente cserélni kell. Ha házilag szeretnénk elvégezni érdemes tudni pár dologról, vagy egy autószerelő ismerősünk tapasztalat segítő kezeire. A legfontosabb, hogy a friss fékolajat fokozatosan, abban az ütemben kell a rendszerbe tölteni, ahogy az elhasználtat kiengedjük. Ebből is következik, hogy a lecserélttel azonos fékolajat kell használni. Először meg kell emelni a kocsit, hogy az aljához férjünk. Aztán le kell venni valamennyi kereket. A cserét az olajpumpánál kell kezdeni, aztán jönnek az első kerekek és végül a hátsó kerekeknél befejezni. Az olyan autónál, amelyben van ABS, a sorrend fordított. Az olajat vezetékkel egy tartályba kell leengedni, mert azontúl, hogy a környezetre veszélyes, de az ember bőrére is veszélyes.
Mire vigyázzunk a fékolaj cserénél?
Az elhasznált fékfolyadék eltávolításához a kifolyó csövet és a töltést kezelő mellett még egy személyre van szükségünk, aki a fékpedál benyomásával segíti a folyadék távozását. Nagyon fontos, hogy az egész folyamatot az ellenőrzésünk alatt tartsuk, vagyis figyeljünk arra, mikor jelenik meg az utántöltő oldalon az új fékfolyadék, amit a régitől eltérő színéről ismerhetünk fel. Amikor a csőben már nincs régi fékolaj és légbuborékok, akkor zárhatjuk el a légtelenítő csapot. Az első autószerviz embereire bízott olajcsere alkalmával jó, ha a segítő tapasztalt autós, aki már cserélt fékolajat. Szegedi autószervizünkben kollégáink minden fékszereléssel kapcsolatos problémában készségesen segítenek Önnek.