Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Miért érdemes a téli, hidegebb időszak előtt a manuális és az automata sebességváltó karbantartása?

Az autóban található folyadékok közül kevés szó esik a váltóolajról, pedig akár manuális, akár automata sebességváltós kocsival közlekedünk, fontos, hogy időnként megvizsgáltassuk. Ellenkező esetben azt kockáztatjuk, hogy nehézkessé válik a váltás, végül pedig meghibásodhat a sebességváltó, amelynek javítása rendkívül költséges művelet.

Fontos az ellenőrzés

A sebességváltó karbantartása ugyanolyan fontos, mint az autó bármelyik másik alkatrésze esetében. Az éves szervizek általában kimerülnek abban, hogy olajat cserélünk a kocsiban, feltöltjük a hűtőfolyadék tartályát a megfelelő fagyálló folyadékkal, esetleg vetünk egy pillantást a fékalkatrészek állapotára. Persze ez is több, mint a semmi, ugyanakkor nem árt, ha legalább évente egyszer átvizsgáltatjuk az egész autót. Olcsóbb néhány ezer forintot a motor, a váltó, vagy éppen a felfüggesztés tartozékainak ellenőrzésére fordítani, mint utólag fogni a fejünket, amikor már menthetetlenek az alkatrészek, és több százezer forintos javításokkal megpróbálni újra biztonságossá tenni a járművet. Ha előre gondolkodunk, akkor könnyen előkerülhetnek olyan rejtett hibák, amelyeket még időben felismerve, jelentősen csökkenthető a szerelőnek kifizetett összeg. Igaz ez a sebességváltó alkatrészeire is, ezen belül pedig a váltófolyadék állapotára. Hiába állítják ugyanis egyes gyártók, hogy akár az autó teljes élettartamát hiba nélkül végigkíséri a gyárban beleöntött, jó minőségű váltófolyadék, a valóság az, hogy a legtöbb esetben ennél jóval rövidebb idő alatt elhasználódhat az olaj. Az autószervizek legoptimistább becslései szerint is maximum százötvenezer futott kilométer és hat-nyolc év a folyadék élettartama, a legtöbb esetben azonban ennél lényegesen rövidebb idővel kell kalkulálnunk. Mikor jön el hát a váltófolyadék cseréjének az ideje?

A váltóolaj

A váltóolajnak több feladata is van. A legfontosabb, hogy kenést biztosítson a váltó fém alkatrészei között, csökkentve a súrlódást és az idő előtti elhasználódást, könnyebbé téve a sebességváltást. Ezen kívül, egyrészt hűti a részegységeket, másrészt viszont a hozzáadott adalékanyagoknak köszönhetően óvja az elemeket a korróziótól. A váltófolyadék a motorolajhoz hasonlóan még a használaton kívüli autóban is folyamatosan öregszik. Egyre inkább veszít a hatásfokából, emiatt válik idővel szükségessé a csere. Persze ennek időpontja változhat, a kocsi használatának módjától, az autó életkorától és attól is, hogy manuális vagy automata váltós a jármű. Ha rendszeresen ellenőriztetjük a váltóolaj állapotát, akkor nem érhet minket meglepetés. Amennyiben azonban hajlamosak vagyunk elfelejteni, akkor a legjobb, amit tehetünk, ha manuális váltós kocsikban maximum százezer kilométernél végeztetjük el az első cserét, míg automata váltós autóknál valamivel hamarabb, hatvan-nyolcvanezer kilométernél. A további váltóolaj cserét érdemes korábbra betervezni: három-öt év vagy ötvenezer futott kilométerenként már ajánlott az ellenőrzése, cseréje. Automata váltós autóknál ez a szám már harmincezer kilométerenként sem felesleges művelet, hiszen ezekben a járművekben nagyobb igénybevételnek van kitéve az olaj. Az ellenőrzést, és a lehetséges cserét a legjobb a téli, hideg időszak előtt elvégeztetni, hiszen a nyári időszakban tökéletesen működő, használt váltóolaj a zord idő beköszöntekor sokkal rosszabb hatásfokkal dolgozhat, ami miatt nehézkessé válhat a sebességváltás mindkét típusú váltó esetében.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.05.01-jén ZÁRVA tart. 2024.05.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata