Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

E-mail üzenet írása

Árajánlat, időpont kérés

Mi történik, ha nem javíttatjuk időben a porlasztót?

Porlasztó az autóban

Mindenki hallott már róla, mégis kevesen vannak tisztában a porlasztó funkciójával és működésével. Pedig, ha jobban megismernénk, talán jobban is odafigyelnénk erre az alkatrészre, amelynek hibás működése bizony nagyon sok kellemetlenséget tud okozni, nem is beszélve az általa okozott kár összegéről.

Mi is az a karburátor?

Működési elvére utalva a karburátor – azaz porlasztó – az autók azon alkatrésze, ami a megfelelő levegő-üzemanyag keverékét állítja elő. Noha mindez egyszerűnek tűnhet, nagyon sok olyan változó van, ami a működését befolyásolja. Hideg motor esetén gazdagabb keverékre van szükség, alapjárat esetén szintén automatikusan kell biztosítani a megfelelő elosztást. Noha az évek alatt a karburátor rengeteg változáson esett át, alapfeladata a mai napig változatlan maradt.

A hibás működés felismerése, lehetséges következmények

Ugyan a benzines és dízel autók esetében a porlasztó felépítése különbözik (mi több, dízel esetében megkülönböztetünk injektort, illetve common rail rendszereket is), mindegyik autó rendelkezik ilyen rendszerrel. Mondani sem kell, épp emiatt mindkét típus esetében hasonlatos tünetekkel jelentkezik a porlasztóhiba is. Amennyiben az autó nehezen indul, döcög, valamint terheléskor leáll, könnyen meglehet, hogy a porlasztó a hibás. Ugyanúgy ennek hibájára utalhat az is, ha túl sok füstöt bocsájt ki magából a kocsi. Sajnos nincs egyértelmű tünet, mi több, a porlasztó javítása otthoni körülmények között egyáltalán nem javasolt, annak cseréje szakember dolga. Nem csupán arról van itt szó, hogy a csere és javítás is körülményes, hanem a porlasztó összetettsége miatt csakis megbízható minőségű alkatrészt szabad felhasználni a javításkor. Amennyiben nem veszünk tudomást a problémáról, és hibás porlasztóval járjuk az utakat, komoly gondokkal szembesülhetünk. Ezek közül a legkevesebb az, hogy megnövekedik a fogyasztás, hiszen ez „csupán” a későbbi esetleges költségek kis részét teszi ki. A dízel esetében a common rail rendszer 1500-1800 bar nyomáson dolgozik még alacsony fordulatszám mellett is, ennek meghibásodása, esetleges szétesése komoly károkat okozhat a közvetett környezetében. A hibás levegő-üzemanyag keverék hosszú távon a motort is súlyosan károsíthatja, vagy akár teljes mértékben is tönkre teheti hosszú távú, nem megfelelő üzemeltetés esetén. Ugyanúgy a hengerfejet is károsíthatja egy nem karbantartott, berohadt porlasztófej, aminek még a cseréje (menet berohadása) is komoly kihívás elé állíthatja a szervizt. Nem éri meg tehát sokáig hibás porlasztóval járni az utakat, amennyiben hibát jelez az autó és a fenti tünetek valamelyikét észleljük, haladéktalanul forduljunk szakemberhez.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat