Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Mi okozhatja a fékbetétek rendellenes kopását?

fékbetétek sorban

Minden tárcsafékrendszer fékbetétekre támaszkodik, hogy megteremtse a kocsi lassításához szükséges súrlódást. A fékbetétek a féknyeregben helyezkednek el. Amikor lenyomod a fékpedált, hogy lelassítsd a járművedet, a fékbetétek a forgó tárcsafék-rotorokhoz nyomódnak, és súrlódást idéznek elő. Ebből adódóan persze nyilvánvaló, hogy a fékbetétek anyaga idővel elhasználódik. A legtöbb esetben a fékbetétek egyenletesen kopnak a jármű mindkét oldalán, függetlenül attól, hogy milyen típust használsz. Vannak azonban olyan helyzetek, amikor a fékbetétek bizony szabálytalanul kophatnak, de vajon miért? Nézzük!

Valahányszor rendellenes fékbetétkopás tapasztalható egy járműben, az rossz ómen, és tudnod kell, hogy minden esetben az összes fékbetétet egyszerre kell cserélni. Ez szükségtelen kiadást jelenthet, hiszen simán előfordulhat, hogy még teljesen jó fékbetéteket dobálsz ki a kukába. Ennek viszont így kell lennie, mert az autó fékbetétjeinek ugyanolyan kopottaknak kell lenniük mindkét oldalon. Ellenkező esetben az állapot veszélyeztetheti a fékrendszer dinamikáját, ami problémákat okozhat magával a fékezéssel, és ezt a saját és mások biztonsága érdekében sosem hagyhatod. Ez rendkívül frusztráló probléma, úgyhogy nem árt tisztában lenni a fékbetétek rendellenes kopásának indítékaival.

A fékbetétek egyenetlen kopásának okai

A jármű fékrendszere a hidraulika, a mechanika és a súrlódás összetett rendszeréből áll. Alkalmanként probléma léphet fel, és egyenetlen fékhatást okozhat, ha az egyik fékbetét gyorsabban kopik, mint a többi. Ez a probléma több lehetséges okból is előfordulhat. Az egyik legtöbbször előforduló hiba a fékbetét korrózió miatti beszorulása a fékbetét tartóba. Ha ez megtörténik, a fékbetétek kopása egyenetlenné válik a járműben ezen túl a fékhatás is eltérő lesz az adott tengelyen. A másik a csúszócsapok korróziója: a csúszócsapok azok a fémcsapok, amelyek lehetővé teszik a féknyereg oda-vissza csúszását a fékbetétekkel együtt. Amikor ezek a csapok korrodálódnak, a féknyereg többé nem tud csúszni. Ennek eredményeként a féknyereg egy pozícióban elakad, és ez a betétek gyorsabb kopását okozhatja azon az oldalon. Általában egy drótkefe és némi zsír gondoskodik a korrózió eltávolításáról. A fékbetét egyenetlen kopása leggyakrabban a féknyereg meghibásodása miatt következik be. A féknyereg egy dugattyút tartalmaz, amely megnyomja a fékbetéteket, hogy megállítsa a járművet. Amikor a vezető elengedi a fékpedált, a féknyeregben lévő tömítés elhúzza a dugattyút a fékbetéttől. A gumiból készült tömítés végül elveszítheti a visszahúzódási képességét. Ez az állapot viszont azt okozza, hogy a betétek állandó nyomást gyakorolnak az egyik fékrotorra, és az érintett fékbetét lényegesen gyorsabban kopik, mint a többi. Gondot okozhat a féknyereg dugattyúk oxidációja és szennyezettsége is: ha a féknyergek koszosak, a dugattyúk nem csúsznak megfelelően, aminek következtében a fékbetétek egyenetlenül érintkeznek forgó rotorjaikkal a járműben, és ez is más és más amortizációs mutatókat produkál.

Mi okozhat még problémát?

Fontos, hogy a fékrendszerbe beszerelt fékbetétek típusával összhangban maradj! Ne használj különböző márkájú vagy anyagú fékbetéteket, mert valószínűleg eltérő sebességgel kopnak, és teljesen eltérő élettartamúak. Előfordulhat, hogy amikor új fékbetéteket installálnak a kocsidba, a szerelő nem igazítja be őket optimálisan a fékbetét hátulján lévő tartóba. Ha a fékbetétek beépítése nem stimmel, akkor azok egyenetlenül kopnak a fékezési tevékenység során. Ezt a problémát az új, rosszul beépített fékbetétek beszerelése után néhány napon belül észre kell venned. Ha ilyet tapasztalsz, orvosoltasd a malőrt egy másik szervizben!

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
idő

Tisztelt ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2022.12.27-től 2022.12.30-ig ZÁRVA tart. Az utolsó nyitvatartási nap az évben 2022.12.23. 2023.01.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata