Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

E-mail üzenet írása

Árajánlat, időpont kérés

Mi állhat a gyújtótekercs hiba hátterében?

Gyújtótekercs az autóban

Jól működő gyújtótekercs nélkül nem igazán tudunk autózni, hiszen ez az alkatrész felel az üzemanyag begyújtására szolgáló szikra előállításához szükséges nagyfeszültség előállításáért. Sokan nem is gondolnák, de a gyújtótekercs hibák többsége nem is magához az alkatrészhez kötődik. Sokkal inkább olyan problémák akadályozhatják az optimális működését, mint mondjuk a túl nagy gyertyahézag, a szivárgó szelepfedél vagy a különböző szennyeződések. Sajnos, ha a gyújtótekercs tönkremegy, csak a csere orvosolhatja a problémát.

Rosszul beállított gyertyahézag

Az optimális gyújtógyertya hézag megléte elengedhetetlen a gyújtásrendszer megfelelő működéséhez és a gyújtótekercs élettartamának megőrzéséhez. Egy megnagyobbodott vagy alapból rosszul beállított gyertyahézag miatt a gyújtótekercsnek pluszmunkát kell végeznie, nagyobb feszültségre van szüksége a hézag áthidalásához, s a szikra létrehozásához a henger belsejében. Ez a megnövekedett feszültség nem csak a gyújtótekercsnek árthat, de bizonyos körülmények között az ECU driverét is kikészítheti. Amikor meghibásodik a driver, a tekercs is tönkremegy, nem lesz képes a szikra előállítására, a végeredmény pedig egy halott henger lesz. A kellő szikragyújtás biztosításához, továbbá a gyújtótekercs-hiba megelőzéséhez mindig igazodj a gyártói előírásokban szereplő gyertyahézaghoz. Manapság már gyárilag beállítják az optimális hézagméretet a gyertyagyártók, de azért nem árt mindig ellenőrizni a megfelelőségüket beszerelés előtt. Abban az esetben, ha a gyújtótekercs hiba a túl nagy hézag miatt jelentkezik, akkor nem csak a tekercset, a gyújtógyertyát is cserélni kell. Nem árt megvizsgálni az ECU driverét sem.

A szennyeződések is árthatnak neki

A különböző helyekről származó szennyeződések miatt is tönkremehet a gyújtótekercs. A leggyakoribb szennyeződés az elhasználódott, sérült szelepfedél tömítésnél szivárgó motorolaj. Számos autómotorban a gyújtógyertyát és a gyújtótekercset egy, a szelepfedél részét képező csőbe szerelik gyárilag. A szelepfedél és a gyertya közötti tömítés idővel elhasználódhat, és a gyújtógyertya-cső tönkremehet, a végeredmény pedig olajszivárgás lesz, ami felhalmozódik a gyertya és a tekercs körül. Emiatt meghibásodhat a gyújtótekercs is, épp ezért fontos minél előbb megtalálni a szivárgás helyét, hogy ne fordulhasson elő még egyszer a probléma az új gyújtásalkatrészek beszerelése után sem.

Behatol a víz az alkatrészbe

A víz behatolása a gyújtótekercsbe igen ritka, emiatt nem is nagyon szoktak gondolni rá, amikor tönkremegy az alkatrész. Bizonyos autókban a klíma hűtőközegének kondenzálódása a gyújtótekercseknél koncentrálódhat, és közvetlenül rájuk csöpöghet, vízzel feltöltve így a gyújtógyertya-hézagokat. A probléma kiküszöböléséhez bizonyos gyártók már gyárilag alkalmaznak szilikonzsírt a korrodálódás megelőzése érdekében. Ez jobb tömítést biztosít a gyújtógyertya és a tekercs között, megakadályozza a szennyeződések bekerülését, s ezzel lehetővé teszi a megfelelő feszültségáramlást és szikraképződést.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat