Napjainkban a világ szinte összes nagy városában problémát jelent a levegő tisztaságának megőrzése. Az autókból és buszokból áradó szmog folyamatos egészségügyi kockázatot jelent a lakosság számára. A XXI. század közlekedése környezetkímélő megoldásokat követel, olyanokat, amelyek segítik a fenntartható fejlődés.
Az utasok kényelmét szemelőt tartva
A Mercedes-Benz eCitaro elnevezésű elektromos autóbusza konkrétan a levegő tisztaságának megőrzését hivatott elősegíteni. A hannoveri IAA kiállításon bemutatott autóbusz zéró károsanyag-kibocsátással működő jármű, így a bevezetőben említett fenntartható fejlődés tökéletes alappilléreként szállítja szerencsés utasait. Az eCitaro a sikeres városi autóbuszcsaládra, azaz a Citaro alapjaira épült, azonban néhány dologban eltér a már több mint 50 ezer darabszámban értékesített elődtől. Az első és talán legszembetűnőbb különbség a jármű megnövekedett magassága és a megerősített karosszéria. A jármű homlokfala megkapta Mercedes-Benz CityPilot önvezető autóbusz kétségkívül határozott vonalvezetésű külsejét. A szélvédő alatt elegáns fényszórók, valamit széltében elhelyezkedő krómcsíkok kaptak helyet. Az utastér befogadó képessége 88 fő, természetesen a tervezők figyeltek arra, hogy ez ne menjen a komfort rovására, hiszen a belső tér úgy is tágas tudott maradni, hogy mind a két oldalon dupla üléspárok kerültek beszerelésre. A széles lengőajtók kényelmes le- és felszállást tesznek lehetővé minden utas számára. A mozgássérültek, a második ajtónál beépített rámpa segítségével tudják igénybe venni a járművet, a középen kialakított nagy peronrésznek köszönhetően kerekesszékkel és babakocsival is kényelmesen el lehet férni. A busz egyébként végig alacsonypadlós. Alapfelszereltségébe tartoznak az utasok tájékoztatását szolgáló 29 colos monitorok, amelyeken a járatinformációk mellett egyéb videók lejátszására is van lehetőség.
Környezetbarát
Két, egyenként 125 kilowatt teljesítményű aszinkron motor biztosítja a jármű meghajtását, ezek a kerékagyak mellett, konkrétan a portáltengelynél kerültek beszerelésre. A mozgatáshoz szükséges energiát, lítiumionos akkumulátorok teremtik elő. Az alap kivitelű eCitarok hat ilyen akkumulátorral kerülnek felszerelésre, ezekből négy a busz hátsó részén, kettő pedig a tetőn kapott helyet. Mérések egybehangzó eredménye szerint a busz egy töltéssel minimum 150 kilométer megtételére képes, így a napi belvárosi tömegközlekedési távot akár egy töltéssel is teljesíteni tudja.