Júniusban elkezdték az R betűs rendszámok gyártását, július óta pedig már az okmányirodák is ezeket osztogatják. Eközben rekordot dönt a 435 ezer forintba kerülő egyedi azonosítók vásárlása.
O és q nélkül
A Miniszterelnökség ismertette, hogy már júliusban megkapták az autósok az első R betűs rendszámokat. Ez azért figyelemre méltó, mert ez alapján eddig soha nem látott gyorsasággal futott ki a 2016 végétől osztott P betűs sorozat. Egyértelmű a magyarázat: folyamatosan rekordot dönt a használt autók importálása, és konstans emelkedés tapasztalható az újonnan vásárolt járművek forgalomba állításánál. Tavaly 155 000 használt, és 116 000 új kocsi kapott P-vel kezdődő rendszámot. Anno 2016-ban már a P betű bevezetésén is meglepődtek az emberek. Nem feltétlen azért, mert a próbarendszámokat ezer éve ez a betű jelöli, inkább azért, mert a kifutó N betű után nem az ábécé sorrendben jövő O betűt kezdték el alkalmazni. Azért hagyták ki a sorból a döntéshozók, mert szerintük könnyen összekeverhető a Q és a 0 karakterekkel. Azért érdekes ez a döntés, mert a rendszámtáblák 2. és 3. helyein addig is, és azóta is használják az O betűt.
Van, akinél a pénz nem számít
Az R betűs rendszámokat ez idáig kizárólag a rendőrségi járműveken alkalmazták; az idei év elején mintegy 800, az ORFK birtokában lévő kocsin volt ilyen, melyeknek egy része csak sima, kék-fehér fóliázás nélküli autó. Az elmúlt néhány évben azonban az ORFK mellőzte az R-rel kezdődő rendszámokat. Közben továbbra is nagy a kereslet a drága egyedi rendszámokra: a még ki nem adott klasszikus 3 betű 3 számos kombóból 2017-ben 1132 párt vásároltak 112 450 forintért, 2018. május 31-ig pedig 695 párt. Ezzel párhuzamosan a 435 000 forintért kapható rendszámból 142 darabot, 2018-ban az első 5 hónapban pedig 69-et adtak el. Ez utóbbi 4 betű és 2 szám, vagy 5 betű és 1 szám változatú lehet.