A lengéscsillapítók gyakori problémái

A lengéscsillapítók gyakori problémái

Hogyha az ember autótulajdonos, akkor bizonyos alkatrészekkel tisztában kell lennie azért, hogy uralni tudja a felmerülő problémákat. Nem árt, hogyha az ember tisztában van azzal, ami a gondokat okozza, mert így olvasni tud a jelekből, és nem engedi félrevezetni magát, valamint tudja, hogy hova forduljon.

Sérülés, vagy elhasználódás

Hogyha az olyan alkatrészekről beszélünk, mint a lengéscsillapító, fontos, hogy szem előtt tartsuk nemcsak a meghibásodás, hanem az elhasználódás lehetőségét is. Az emberek gyakran esnek abba a hibába, hogy nem tudják, miért is ment tönkre egy bizonyos összetevő a járművükben, amikor vigyáztak rá, és rendszeresen felügyelték az állapotát is. Ezekben az esetekben gyakran a gyártót hibáztatják, és azt hiszik, hogy a gyárilag (vagy akár utólag) belehelyezett alkatrész minőségével volt a probléma. Persze, bizonyos esetekben valóban ez a helyzet áll fenn, azonban azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy például a lengéscsillapító egy olyan alkatrész, amely folyamatos használatban, és ezért folyamatos kopásban is van. Ha egy összetevő ilyen dolgoknak van kitéve, akkor sajnos előbb-utóbb szükség lesz a feljavítására, vagy a teljes cserére. Ez elkerülhetetlen dolog, de muszáj megtenni, hiszen nemcsak az autó külleme és működése, hanem a saját magunk és más testi épségbe is veszélyben forog.

Milyen jelek utalnak rá?

Hogyha a lengéscsillapító elhasználódásánál maradunk, akkor nincs túl nehéz dolgunk, ha a jelekből akarunk olvasni, ugyanis erre a jelenségre feltűnő jelek hívják fel a figyelmet. Az első ezek közül az, hogy a gumi csikorgással áll meg még akkor is, ha nem hirtelen fékezünk. A második az, hogy szintén fékezéskor, túlságosan hamar kapcsol be a blokkolásváltó. Ezeknek az a veszélye, hogy nem egyszerre alakulnak ki, hanem csak sok idő elteltével, és ezért a sofőrnek kimondottan nehéz észrevenni és uralni az ilyen helyzeteket. Mindenképpen szükség van arra, hogy a vezető folyton résen legyen, és ismerje az autóját. Azonban mindezeket elkerülhetjük azzal az egyszerű módszerrel, hogy rendszeresen (körülbelül minden 30000-40000 kilométerben) ellenőriztetjük a lengéscsillapító állapotát. Még ha fölöslegesnek is tűnik, akkor is megéri odafigyelni erre, mert sok balesetet, energiát, időt, és nem utolsó sorban, anyagi befektetést megspórolhatunk vele. A szervizekben elvégzik ezeket a ellenőrzéseket, nekünk csak annyi a dolgunk, hogy bevisszük az autót.