Nemzetközi hírnevét számos kedvelt sportautó formatervezése alapozta meg. 1979 és 1985 között az olasz Liberális Párt színeiben képviselő volt az Európai Parlamentben, később elnyerte az Olaszország Örökös Szenátora címet. Hat éve hunyt el Sergio Pininfarina.
Élete
Eredeti nevén Sergio Farinaként született, a család neve Pininfarinára akkor változott, amikor apja, Battista Farina 1961-ben hivatalosan is felvette “Pinin” becenevével módosított vezetéknevét. A gépészmérnök végzettségű Sergio 1950-ben kezdett dolgozni a cégnél, egyik első feladata volt irányítani egy új gyár építését a Torino melletti Grugliascóban. Vezetése alatt vált a Pininfarina kis cégből az autóipar meghatározó dizájnközpontjává, ahol a kocsik mellett vonatokat, lakberendezési tárgyakat, elektronikai eszközöket vagy szinte bármit széppé tesznek, ha a megrendelő a formától többet vár, mint funkcionalitást.
Formatervezői munkásságát még sokáig bálványozni fogjuk
Apja halála után a Carrozzeria Pininfarina elnökeként tevékenykedett. 1965-ben az ő hatására döntött úgy Enzo Ferrari, hogy egy új motorelhelyezésű, elérhető árú sportkocsit terveznek. Ez lett a Ferrari Dino Berlinette Speciale, amelyet a Párizsi Autószalonon mutattak be ugyanebben az évben. Ismert formatervei közé tartozik a Ferrari Testarossa, a Fiat 124 Sport Spider és a Peugeot 406 Coupe. Vasúti járműtervezésben is kitűnt a Svájci Szövetségi Vasutaknál használt Re 460 mozdonnyal, valamint a Bombardier által gyártott zürichi Cobra Tram alacsony padlós villamossal. 1972-ben életnagyságú modellek tesztelését lehetővé tevő szélcsatornával, 1986-ban pedig új gyárteleppel bővült a cég, amelyet ugyanebben az évben vittek a tőzsdére. Idős korára a cég tiszteletbeli elnöke lett. Ekkor már fia, Andrea Pininfarina irányította a családi vállalkozást. Andrea 2008-ban bekövetkezett tragikus halála után visszavonultan élt, 2012. július 3-án hunyt el.