Temérdek pénzt költ a közeljövőben elektromos autók gyártására a német Porsche, elsőként a Mission E modellt dobják piacra. Ennek ellenére a cég nem mond le a belsőégésű motorral, így a dízelmotorral felszerelt autók gyártásáról sem.
Évi húszezer készül az elektromos Porschéból
A Porsche német autógyártó megduplázza az elektromos autók fejlesztésére fordított befektetését: hatmilliárd euróra növelték a keretet az eredetileg tervezett hárommilliárd euróról. Az összeget részben a már meglévő modellek elektromos változatának kifejlesztésére, illetve új elektromos autók létrehozására költik. A Porsche 2019 végére tervezi piacra dobni a Mission E elektromos autómodelljét, amiből kezdetben évi 20 ezer készül a cég zuffenhauseni üzemében. A modellt a 2015-ös Frankfurti Autószalonon mutatták be, és nulláról 100 kilométer/órára 3,5 másodperc, nulláról 200 kilométer/órára pedig 12 másodperc alatt gyorsul fel. A tervezett legnagyobb sebessége meghaladja majd a 250 kilométer/órát. A németek célja, hogy olyan szintre fejlesszék fel a Mission E-t, hogy egy töltéssel ötszáz kilométer megtételére legyen alkalmas. A hírek szerint a bevezető ára 22 millió forint lehet. A cég más elektromos autókat is gyárt majd, amelyek lipcsei gyárában készülnek.
Megmarad a régi módi is
A cég nem mond le a belsőégésű motorral, így a dízelmotorral felszerelt autók gyártásáról. Ezzel ragaszkodnak a hagyományokhoz: a Porsche család 1931-ben alapította a világhírű autóvállalatot, amelynek komoly érdekeltségei vannak a Volkswagennél is. A vállalat főhadiszállása a már említett Zuffenhausenben, Stuttgart külvárosi részében található. Itt a márka modelljei közül elsősorban a 911-et, a Boxstert, a Caymant és a Cayenne terepjárókat gyártják. A Porsche forgalma 2016-ban mintegy 22,3 milliárd euró volt, 2017-ben pedig 5 százalékos növekedést értek el, 23,5 milliárd eurós forgalommal és 246 ezer értékesített autóval.