Itthon továbbra is a dízel a népszerű

Itthon továbbra is a dízel a népszerű

2017-ben 5,6 százalékkal csökkent a dízelek iránti igény Európában, de továbbra is sok gázolajos autó lesz az utakon.

Flottában változatlan

A Magyarországon hagyományosan népszerű dízelmotor értékesítési mutatói Nyugat-Európában a tavalyi évben 2016-hoz képest 5,6 százalékkal csökkentek. A visszaesés oka egyrészt a környezettudatosabb autóválasztásban keresendő, ami a 2015-ös dízelbotrány óta felerősödött, másrészt a heterogénebb motorválasztéknak is köszönhető. Az Arval szakértői ennek ellenére úgy vélik, hogy a dízel továbbra is előkelő helyen szerepel majd a flottás autó szegmensben Európa-szerte, hiszen elsősorban futásteljesítmény és felhasználási terület függvénye, hogy milyen motorizáltság éri meg környezeti és gazdaságossági szempontokból egy cégnek. A jó választáshoz azonban szakember kell, hiszen a dízelek elsőre kedvezőbbnek tűnő, költségtakarékosabb fogyasztása csak egy tényező a sok közül.

Marad a dízel 

Az Arval flottakezelő 2017-es összegzése szerint a lakossági és a céges személygépjármű szegmensben az autók több mint fele dízelmotorral közlekedik Nyugat-Európa útjain. Ugyanezt a teljes flottaszegmensre vonatkozóan nézve a gépjárművek mintegy kétharmada gázolajos. Ugyanakkor egyre népszerűbbek a benzinmotorok is. Az Arval szerint elsősorban a futásteljesítménytől függ, hogy megéri-e beruházni dízelbe, hiszen kisebb távolságokra, a belvárosi dugóban jobb választás lehet egy benzines, hibrid vagy akár elektromos motorral szerelt autó. Ennek megállapítása azonban összetett folyamat, hiszen egy flotta esetében meg kell állapítani a gépjármű tényleges költségét a tulajdonlás teljes időtartamára vonatkozóan. A cég biztos benne, hogy Magyarországon 2018-ban és a következő években továbbra is népszerű marad a dízel, akárcsak Nyugat-Európa sok piacán. Szakember bevonásával, a legkorszerűbb flottás járművek kiválasztásával, illetve a megfelelő sofőri attitűdök kialakításával csökkenthető a gázolajos autók környezeti terhelése, fenntartási költsége.