Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Használható állapotban van még a nyári abroncsom?

A gondos autótulajdonos mindig odafigyel a gumiabroncsok állapotára és nem felejti el lecserélni azokat az évszaknak megfelelő szettekre. Ha közeledik a hideg, akkor a téli abroncsok kerülnek elő, ha pedig újra eljön a jó idő, akkor a nyári. Ha otthon tároljuk őket, akkor mire kell figyelnünk, mielőtt felkerülnek a kocsira a nyári gumik?

Tapadás nélkül nem megy

A jó állapotú gumiabroncsok megléte rendkívül fontos a biztonságos közlekedés szempontjából. Az autó ugyanis mindössze ezek segítségével érintkezik az úttal, így természetesen elévülhetetlen szerepük van a kocsi lassításában és megállításában. Ha nem működnek megfelelően, akkor nem csak a vezetési élmény csökken, hanem jelentősen megnő a baleset kockázata is. Egy rossz állapotú gumiabroncs miatt ugyanis méterekkel nőhet a fékút hossza, így pedig nem marad esélyünk elkerülni egy ütközést, és megállni, ha kiugrik elénk egy vad vagy valaki hirtelen lelép elénk az úttestre. Arról nem is beszélve, hogy az autó úttartása is lényegesen megváltozik az abroncsok állapotromlásának köszönhetően, így pedig nehezebben kivitelezhetővé válik egy manőver vagy éppen egy egyszerű kanyarodás is, mi pedig könnyedén az árokban találhatjuk magunkat. Mindig az évszaknak megfelelő abroncsokat használjunk, azok fognak a legmegbízhatóbb hatásfokon működni. Az átszerelést a nagykönyv szerint hét Celsius-fok körüli átlaghőmérsékletnél kell megejteni. Előtte azonban vizsgáljuk meg, hogy milyen állapotban vannak a már használt, az előző szezonban elrakott abroncsaink. Mire kell figyelnünk velük kapcsolatban?

A legfontosabb paraméterek

A gumiabroncsok állapotfelmérése a legtöbb esetben szabad szemmel is elvégezhető: láthatjuk rajta, hogy mennyire használt, van-e rajta kidudorodás, szálszakadás vagy valamelyik oldalán simára kopott folt. Fontos megnéznünk a profilmélységet is, amely jogszabályi előírás szerint nem lehet kevesebb, mint 1,6 milliméter. A szakértők a minimum két-három millimétert tartják még jónak, de egyedi döntés, hogy 1,6 milliméterig felrakatjuk-e vagy sem. Az alatt azonban kötelezően új szett után kell néznünk. A gumiabroncs másik fontos tényezője a kora. Ezt is megállapíthatjuk mi magunk is, ha ránézünk a gumira. Az úgynevezett DOT-számot kell keresnünk, amely az abroncs külső oldalfalán található. Ez egy négyjegyű szám, amelynek az első két számjegye a gyártás hetét, míg a második két számjegye a gyártás évét jelöli. Egy gumiabroncs a használattól és a tárolástól függően maximum nyolc-tíz évig használható, ezután anyagából adódóan elöregszik, és már nem képes megfelelő működésre. Magára valamit is adó gumiszerviz hét-nyolc évesnél idősebb abroncsot már fel sem szerel az autóra. Még akkor sem szabad használni, ha első ránézésre kiváló állapotban van, hiszen elveszíti ruganyos képességét, felkeményedik és jelentősen megnöveli a baleset kockázatát. Szemrevételezéssel azt is megállapíthatjuk, hogy van-e sérülés az abroncson. Szálszakadás mellett vágás, egy kiálló szög vagy csavar okozhat lassú defektet. Ha azonban az ellenőrzés elmaradása miatt a defekt hirtelen következik be, ráadásul nagy sebességnél, például az autópályán, akkor ember legyen a talpán, aki meg tudja fogni a rakoncátlankodó autót. Ha minden ellenőrzésen átment és minden paraméternek megfelelt a nyári gumink, akkor szereltessük fel az autóra. Figyeljünk a guminyomásra is, ha rosszul állítjuk be, akkor könnyebben elhasználódhatnak az abroncsok, de a fogyasztásunk optimális szinten tartásában is fontos szerepe lehet.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.05.01-jén ZÁRVA tart. 2024.05.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata