Van, aki a kézi váltóra esküszik, van, aki szerint nincs jobb az automatánál. Mit tegyen az a jövendőbeli autótulajdonos, aki nem tud a kettő között dönteni? Válasszon Tiptronic rendszert, hogy ne kelljen választania!
Manuális vagy automata?
Csak a manuális váltó biztosítja az igazi vezetési élményt, az automata és az általa adott viszont a kényelem iskolapéldája. Két ellentétes vélemény a fenti, a legtöbb esetben az egyik típus híve az esélytelenek nyugalmával próbálja meggyőzni az ellentábort. Valóban, az autózás élményéhez hozzáadhat a kézi váltó, de nem csupán ez az előnye. Olcsóbbak a manuálissal szerelt verziók, a javítás sem jelent olyan szintű befektetést, mint az automata esetén. Megfelelően használva a fogyasztás is jobban kordában tartható. Tény ugyanakkor, hogy vannak emberek, akiknek az automata jobb befektetés, a lefulladás hiánya miatt biztonságosabbnak érzik, kényelmesebb, hosszú, városi utakon kevésbé kimerítő. Vannak azonban olyan, kombinált érzésű vezetők, akik nem szívesen tennék le voksukat egyik, vagy a másik verzió mellett, nekik találták ki a Tiptronic rendszereket. Bár hivatalosan csak a Porsche által szabadalmaztatott megoldást lehet ezzel a névvel illetni, sokan általánosságban használják ezt a variánst az egyszerre automata és manuális váltórendszerű járművekre.
Kézi és automata egyben
A Tiptronic váltó alapjáraton automata, azonban a megfelelő körülmények között kézi váltásra kapcsolható. Az egyéni váltást természetesen indokolhatja forgalmi helyzet is, például előzés, mélygarázsból való kijövetel, emelkedőn való felmenetel, ugyanakkor az ilyen váltót használó tulajdonosok többsége arra hivatkozik, hogy szereti a változatosságot. A harmadik kategória az, ahol egy családon belül többen is használják az autót, és akad, aki a manuális vezérlést preferálja a teljes automatikával szemben. A Tiptronic kézi vezérlésbe kapcsolva a sebváltó feltolásával felfelé, lehúzásával lefelé tudunk ilyenkor sebességet váltani, tehát épp a versenyautókkal ellentétes a rendszer. Itt jegyeznénk meg, hogy még ilyenkor sem kapcsol ki teljesen az automatika. A modern váltók esetén visszaveszi a rendszer az irányítást olyankor, amikor túl magas fordulatszámon hagyjuk pörögni a motort huzamosabb ideig, illetve amikor egy bizonyos idő elteltével nem történt sebességváltás, miközben a sebesség változott, tehát inaktivitás esetén. Egy biztos: aki ezt a rendszert választja, az nem az anyagiak miatt teszi, egy ilyen váltóval felszerelt jármű javítási költsége – természetesen a váltórendszerre vonatkoztatva – ugyanis túltesz az automata sebváltós autók szervizdíján is.