Stabil növekedés várható a magyarországi prémium autók piacán. Tavaly a Mercedes, Audi, BMW hármasból adtak el a legtöbbet, Maseratiból, Teslából és Ferrariból húsznál kevesebbet vettek, Lamborghiniből pedig mindössze egyet.
Mercedes, Audi, BMW
A prémium autók szegmensében kétszámjegyű növekedésére lehet számítani az idén az új járművek magyarországi piacán a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete szerint. Az idén a teljes piac 7,5 százalékos bővülését, 125 ezer új autó értékesítését prognosztizálják 2017-hez képest, amikor 116 ezer új kocsi kelt el. A teljes piac 10,2 százaléka tavaly a prémium kategóriába tartozott. Húsz márkát sorolnak a prémium autók közé, amelyek együttesen 11 ezer 829 járművet adtak el 2017-ben Magyarországon, 18 százalékkal többet, mint egy évvel azelőtt. A szegmens több mint 70 százalékát hazánkban három márka, a Mercedes, az Audi és a BMW adja, amelyek az utóbbi években egymás között osztották el az első három helyet. Az erőrangsorban tavaly előkelő helyen állt még a Volvo és a Lexus, a többi márka eladása azonban már az ötszáz darabot sem közelítette meg.
Ritkaságok
Alig száz fölötti eladást produkált az Infiniti, a Jaguar és a Porsche, húsznál kevesebb járművet adott el a Maserati, a Tesla, a Ferrari, és tavaly csak egy Lamborghinire volt vevő Magyarországon. A szegmensben az új járművek átlagos tranzakciós ára 15-20 millió forint, ami kivételes esetben 60-100 millió forintos egyedi árat is takarhat. A prémium szegmens további bővülését megalapozza, hogy a piac láthatólag magára talált a válság óta. Reménykeltő a városi szabadidő autók erőteljes térnyerése: a magyar teljes piac 30 százaléka jelenleg már SUV. A környezetbarát járművek, elektromos, illetve plug-in hibrid modellek térnyerése nem hagyja érintetlenül a prémium szegmenset sem: 2017-ben minden tízedik eladott jármű ilyen volt a kategóriában.