Egy bevált konstrukció új ruhában – Ford Active Wagon

Egy bevált konstrukció új ruhában – Ford Active Wagon

Vajon mi ösztönözhet egy gyártót, hogy a jól ismert karosszéria-változatok mellett új, de a régihez kísértetiesen hasonló kialakítású modellt vezessen be? A válasz a Fordnál egyértelműen anyagi jellegű, hiszen hiába jelent meg tavaly az új Focus, a bevételek Európában jelentősen elmaradnak az elvárt szinttől.

Megemelt hasmagasság a jobb terepképesség végett

Az ötlet nem újkeletű; a mostanában divatos, mindenütt felbukkanó luxusterepjárók hívták életre, hiszen válaszolniuk kellett a konkurencia kihívásaira. Adott volt tehát a cég legnagyobb kombi Focusa, melyet alaposan körbeépítettek műanyag elemekkel, megemelték a futóművet, mellyel nagyobb hasmagasságot értek el, hogy terepen is elboldoguljon az új változat. Ezzel a recepttel nem igazán tévedhetett a gyártó, hiszen az Audi Allroad, a Volvo XC90 vagy a Subaru Legacy Outback már bizonyított: megtalálták azt a közönséget, akik hatalmas terepjárók helyett csak egy megemelt autót szerettek volna, az átlagosnál picivel jobb terepképességekkel. A Ford Active Wagon nem is akar sokkal többnek látszani, hiszen ez tulajdonképpen egy kombi Focus, amely elől 3, hátul 3,4 centiméterrel magasabb, mint alapváltozata. Az új, független hátsó felfüggesztés áthangolt rugózó elemeket kapott, a menürendszerből hívhatjuk elő a csúszós útra, vagy földútra kalibrált beállításokat. így tehát az elterjedt Eco és Normal üzemmódon kívül már különleges útviszonyokra programozott előválasztási lehetőséget is kapunk. Igazán furcsa csak az lehet, hogy egyelőre nem látunk a kínálatban összkerekes kivitelt, ami egy – ha csak minimálisan is, de – terepre szánt autónál minimum furcsa.

Új motorok a kínálatban

Összesen négyféle motor közül választhatunk az Active Wagon-hoz. A kétféle benzines közül mindegyik háromhengeres, a gyengébbik Ecoboost 125 lóerős, az erősebb a Fiesta ST-ből lehet ismerős, itt a kissé visszafojtott másfél literes blokk 150 lóerős. Dízelből négyhengeres motorok közül választhatunk, a gyengébb, másfélliteres 120 lőerős, az erősebb kétliteres, 150 lovas. Érdekes, hogy míg a tendencia mostanában az apró benzines turbómotorok egyeduralma, addig a Ford még mindig lát fantáziát a nagyobb dízelmotorok gyártásában. Persze, egy alapvetően utazóautónak szánt jármű esetében ez akár indokolt is lehetne, bár a dízelbotrány óta a kereslet teljesen a benzines motorok, illetve az elektromos hajtáslánc felé tolódott. Egyelőre nehéz megmondani, hogy az új karosszéria-változattal bejön-e a gyártó számítása, de az biztos, hogy házon belül sem lesz könnyű dolga a kisebb terepjárókkal kiválóan ellátott Ford kínálatában.