Győzött a kereslet kínálat elv, azaz a Porsche, a Maserati és Lamborghini után az Aston Martin is csatlakozik SUV gyártók egyre bővülő köréhez. A DBX elnevezésű modell természetesen megkapja a jellegzetes Aston Martin hűtőrácsot, azonban így is hosszasan kell majd szemlélni ahhoz, hogy felismerjük rajta a kékvérű brit gyártó kéznyomát.
Tervek után tettek
A készülő SUV terveit még 2015-ben prezentálták, ám nemrégiben napvilágot láttak az első autó képei, melyeket a gyártó cég munkatársai készítettek egy már működő tanulmányautóról. A fotókon egy a teljes karosszériát cikkcakkmintás álcafóliával fedő „terepjáró” köszön vissza ránk. A felvételeken jól látható, hogy egy enyhén kupésított járgánnyal állunk szemben. Bár a technikai adatokat még átláthatatlan homály fedi, annyit már tudunk, hogy a gyártó, az azonos kategóriájú kocsikhoz hasonlóan leginkább alternatív hajtásláncokban gondolkodik. A dél-walesi St. Athanban készülő DBX, melyet a Porsche Cayenne legnagyobb kihívójának szánnak, várhatóan 2019 őszén fog bemutatkozni a nagy nyilvánosság előtt. A telep egyébként egyszerű hangárként kezdte meg működését a védelmi minisztérium irányítása alatt, azonban az Aston Martin érkezését követően, mára egy hipermodern gyárként funkcionál. Jelenleg 100 munkavállalót foglalkoztatnak, azonban ez a létszám jövő év elején a duplájára fog növekedni. Ez sem lesz végleges, ugyanis a sorozatgyártás beindításakor már minimum 700 dolgozót szeretnének alkalmazni a sikeres termelés érdekében. A márka segítséget kért és kapott a Mercedes-Benz-től, így nem meglepő módon az Aston Martin saját V12-ese mellett, Mercedes-AMG biturbó V8-asok is szerephez fognak jutni a motortérben.
Egy fényesebb jövő záloga lehet
Az évek óta veszteséges márka, hosszú idő után tavaly tudott először profitot termelni, a most készülő SUV-tól pedig további fellendülést remélnek a megálmodók. Az első évben 5000 darabot terveznek értékesíteni, ami igazán nagy szám, tekintve, hogy jelenleg körülbelül ennyi az Aston Martin éves eladása. A vállalatnak voltak már hasonló próbálkozásai, de ennek a modellnek nagy valószínűség szerint több siker jut, mint a Cygnetnek. A St. Athanban található gyártósor a kezdetekben még csak a SUV modell építését hivatott elősegíteni, azonban a későbbiekben már globális központként tekint rá a cég vezetése. Ennek megfelelően más luxuskategóriás, elektromos modellek gyártásának is a helyszínéül fog szolgálni. Az elképzelések szerint itt fog szóhoz jutni a Lagoda, amely a világ első, luxus-elektromos autóipari márkájaként kezdi meg, remélhetőleg sikeres működését.