BMW X4 25d

BMW X4 25d

A BMW X4 25d egy kupés tetővonalú szabadidő-autó, amely annak ellenére, hogy milyen erős, egész meglepően jó fogyasztási adatokat produkál. Vélhetően sok X3-as vagy akár X5-ös tulajdonost fog átcsábítani.

Rövid idő, sok változás

Az X4 ráncfelvarrása meglepően hamar végbement, azonban a rövid idő ellenére is sok újdonságot fedezhetünk fel. A folyamatot nagyban elősegítette, hogy a BMW-nél pont most történt egy platformváltás, aminek eredményeként az autók már a CLAR-ra, azaz egy masszív, karbonelemeket is magában foglaló acél-alumínium alapra épülnek. Az elődnél körülbelül 50 kilogrammal nyom kevesebbet, mindezt úgy, hogy a hosszúság 81 milliméterrel, míg a szélesség 37 milliméterrel nőt. Ennek eredményeként lényegesen bővült a helykínálat. A csomagtér 525 literes, azonban a családosok számára nagy öröm lehet, hogy ez a kapacitás 1430 literig bővíthető. Azt el kell mondani, hogy ha vásárláskor a csomagtér nagysága az elsődleges szempontok közt szerepel, abban az esetben jobb választás lesz az X3, hiszen ennek a modellnek jóval nagyobb a csomagtartója, emellett a hátsó fejtere is jobb adottságokkal rendelkezik. Nem mellékesen a hátrafelé kilátás is akadálytalanabb. Az X4-ből igen nehézkes a hátralátás, ugyanis a vastag oszlopok és a nagy lejtés szinte teljesen lehetetlenné teszik azt. Ezt orvosolandó az autót telepakolták különféle extrákkal. A radar és a nagy felbontású tolatókamera valóban olyan többletsegítséget jelentenek, amelyek nélkül meglehetősen bonyolult folyamat lenne egy egyszerűnek tűnő parkolás is. Nagy változás, hogy a kerékjárati ív hatalmasra nőtt, ami önmagában nem lenne meglepő egy városi terepjárón, azonban itt már egyértelműen túlzásba estek. Ennek köszönhetően, muszáj volt megosztani a hátsó ajtók ablakát, így a kilátás innen sem nevezhető ideálisnak.

A belső

Az utastér szemrevételezésekor könnyen megállapíthatjuk, hogy a második generációs X4 sokat fejlődött. A műszerfal hozza a márkához jól köthető letisztult eleganciát, a kormány mögött elhelyezkedő, head-up display-el kiegészített digitális műszercsoport egyszerűen pazar látványt nyújt. Egy apró, vagy talán nem is olyan apró hibát azonban muszáj megemlíteni. A tervezőknek eddig nem sikerült arra megoldást találniuk, hogy a fények polárszűrős napszemüvegben is láthatók legyenek. A belső anyagok minősége összeségben sokat javult, a Sensatec műbőr burkolat tapintása egyértelműen prémium kategóriás érzést biztosít. Összességében elmondhatjuk, hogy ha valaki egy erős, jó helykínálatú autót szeretne, és nem zavarja, hogy az impozáns külső miatt mindenki őt fogja bámulni a forgalomban, annak tökéletes választás lehet a megújult modell.