Az IAA-n, azaz az éves hannoveri haszonjármű-rendezvényen rengeteg kiállító, így természetesen a legnagyobb autógyártók is képviseltetni szokták magukat. Az eseményt nagy figyelem övezi, így nem lepődhetünk meg azon, hogy erre a rendezvényre időzítette a Ford legújabb Transit modelljének a bemutatását.
Egy kis Tranzit-história
Ha az első Ford Motor Company által gyártott „mikrobuszt” keressük, akkor elég sokáig, konkrétan 1965 októberéig kell visszapörgetnünk az idő kerekét. A kezdőszéria-autó a mára már mindenki által ismert Transit volt, amit az első időszakban csak zárt áruszállító karosszériával lehetett megvásárolni. Az autók a Ford langley-i üzemében gördültek le a gyártósorról egy olyan gyárban, amely a második világháború alatt repülőgépgyárként funkcionált. A brit gyártás nem sokkal ezután átköltözött Southamptonba, ugyanis akkora kereslet mutatkozott a Transit iránt, amellyel a kezdeti kapacitás nem tudott megbirkózni. A gyártás itt egészen 2013-ig működött, azonban a költséghatékonyság jegyében a termelést átköltöztették Törökországba. A történet talán legmeglepőbb eleme, hogy eleinte a Transitot a világ szinte összes pontján meg lehetett vásárolni, leszámítva Észak-Amerikát. Mára a „Transit” szó fogalommá nőtte ki magát, hiszen sok országban, legyen szó bármilyen márkájú haszongépjárműről, így nevezik azt.
A Ford konnektoros hibrid teherautója
Tovább bővült a Transit kínálata, ugyanis az eddig forgalmazott típusok mellett mostantól konnektoros és mild-hibrid hajtáslánc közül is választhatnak a leendő vásárlók. A legújabb modell elsőkerekes, terhelhetősége 2 tonna, külsején pedig egyértelműen látszik, hogy magasabb hűtőrácsot és LED-es nappali menetfénnyel kiegészített fényszórókat kapott. További nagy újításokat fedezhetünk fel a műszerfalon is. A vezetőt innentől a Sync 3-as multimédiás rendszer támogatja. Az adaptív tempomat, a sávelhagyásgátló, a vészfékasszisztens és a gyalogosfelismerő mind a sofőr dolgát hivatottak megkönnyíteni. A már felsorolt újítások mellett kiemelkedik a motorpaletta bővülése. A már eddig is forgalmazott 105, 130 és 170 lóerővel felruházott dízelmotorok mellé most elkészült egy 2,0 literes EcoBlue dízelmotor, ami 185 lóerőt rejt magában. Ez önmagában még nem lenne akkora dobás, viszont sokat emel az összképen, hogy ehhez a motorhoz tartozik egy mild- hibrid egység, melynek segítségével az előző modellekhez képest az új Transit jóval tisztább üzemre lesz képes. További fejlesztés, hogy egy flottán belül minden sofőr dedikált kulcsokat kaphat, melyeknek beállításait a flottakezelő határozhatja meg.