Harmincadik születésnapját ünnepli a Suzuki Vitara, így senkit nem ért meglepetésként, hogy a jelenleg 2015 óta piacon lévő negyedik generációs modell némi ráncfelvarráson esett át. A Vitara külső megjelenésével eddig sem volt baj, azonban a minimális változtatások és biztonságtechnikai fejlesztések még tovább javították a minőséget.
10 éves garancia?!
Talán a legszembetűnőbb külső változás, hogy az S-Crosshoz hasonlóan a Vitara is új hűtőrácsot kapott. Az ötlet nem mindenkinek nyerte el a tetszését, de összességében megállapíthatjuk, hogy így talán kicsit még divatosabbá vált. Annyi hátránya viszont lett, hogy az eredeti hűtőráccsal szélesebb, robusztusabb megjelenése volt a frissítés előtti szériának. A leendő vásárlók kétféle motor közül választhatnak. A közvetlen befecskendezéses K14C turbómotor már nem számít újdonságnak, azonban innentől elérhető lesz egy szintén közvetlen befecskendezéses K10C turbómotor is. Az új motor megtervezésekor a Suzuki mérnökei különösen nagy figyelmet fordítottak arra, hogy a megfelelő teljesítmény mellé környezettudatos működési elv társuljon. A háromhengeres, soros konfigurációnak köszönhetően alacsony károsanyag-kibocsájtás és barátságos üzemanyag-fogyasztás jellemzi. Ami egészen megdöbbentő, hogy a gyártó nem kevesebb, mint 10 éves garanciát biztosít az új vásárlóknak. Persze, ha figyelmesen elolvassuk a vásárlási feltételeket láthatjuk, hogy a mindenre kiterjedő garancia csak a 3 év, míg