Az elektromos üzemanyag-befecskendezés

Az elektromos üzemanyag-befecskendezés

Minden autótulajdonos tisztában van vele, hogy ahhoz, hogy a jármű működésbe léphessen, szükség van üzemanyagra. Az üzemanyagot mi kell bevinnünk, ezért nem árt, ha tisztában vagyunk azzal, hogyan is működik a rendszer. Hogyha ez megvan, a potenciális meghibásodásokat is sokkal jobban kordában tudjuk tartani.

A karburátortól a befecskendezésig

Hogyha régebbi típusú járművekről beszélünk, akkor bizonyára a karburátor is szóba jön. Viszont, a mai követelmények szerint már nem használhatók személygépjárművekhez, hanem inkább csak bizonyos típusú motorokban, robogókban alkalmazzák. Az 1950-es évektől kezdődően a karburátorokat az üzemanyag befecskendező váltotta fel. Hogyha össze kéne hasonlítanunk a kettő működését, akkor azt mondhatnánk, hogy a befecskendező legnagyobb előnye a karburátorral szemben az, hogy a benzin mennyisége sokkal pontosabban szabályozható. Mivel minden hengerbe ugyanolyan mennyiségű üzemanyagot lehet adagolni, a motor teljesítményét sokkal hatékonyabban ki lehet aknázni. Ráadásul az sem egy elhanyagolható szempont, hogy a befecskendező használata miatt a motor sokkal gyorsabban reagál a pedálmozgásokra. Azonban, hogy ez a rendszer ilyen jó működhessen, sok időnek és kísérleti fázisnak kellett eltelnie. Azonban ma már létezik egy olyan biztos fajta, amelyet minden autóba alkalmazhatnak.

Mi utalhat a befecskendező meghibásodására?

Azonban, amiért ez egy jól bevált rendszer, az még nem jelenti azt, hogy nem hibásodik meg. Sajnos, amelyik alkatrészek gyakran vannak használatban, azok biztosan meg fognak hibásodni előbb, vagy utóbb, akár az elhasználódás következtében is. Ennek meghibásodására legtöbbször az a jelenség hívja fel a figyelmet, hogy az autó nem indul egy egyből a túl hidegben, vagy melegben (vagy egyáltalán nem indul). A másik leggyakoribb jelenség, amikor az autó feltűnően sokat kezd fogyasztani. Ha az autó alapjáraton ingadozik, az szintén erre a problémára utalhat. Szerencsésebb esetben olyan autónk van, amely rendelkezik ön-diagnosztikai programmal, és képes kijelezni a hibát. Ha azonban nem, akkor érdemes minél hamarabb elvinni egy szervizbe, mert ez a probléma az idő múlásával csak fokozódhat. Az autószerelő műhelyekben azonban nagyon hamar segíteni tudnak a problémán. Az egyetlen baj csak az árral van, főleg akkor, ha a szerelő előírja a teljes cserét. Viszont, ez egy olyan probléma, amelynek orvosolását nem szabad halogatni.