Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Az alacsony szervóolajszint intő jelei

Jeep szervokormánya

Az átlagautós erre sem nagyon szokott odafigyelni, pedig kellene: sokan csak akkor veszik észre, hogy szervóolaj is van az autóban, amikor már valójában nincs benne. Ezzel sem érdemes pedig trükközni, baleseteket kerülhet el, ha időben ellenőrizteti.

Hogyan lehet észrevenni?

Ha nincs ilyen visszajelző lámpa, vagy „éppen nem működik”, vagy sok más lámpához hasonlóan ez is régóta világít a műszerfalon, de „nem azért, mert baj van, hanem azért, mert nem jó”, akkor is gyanakodhat: izomból kell tekerni a kormányt. Pedig a szervórendszerre is igaz, mint az autó szinte minden részére, odafigyeléssel, karbantartással meghosszabbítható az élettartama, kitolható a csere, a felújítás. Furcsán hangzik, de így van: azért szokott általában elromlani, mert túl jóra csinálják meg a gyártók. A szervóolajat elsőre is általában „elég” akkor cserélni, megnézetni, amikor már viszonylag sokat futott az autó. Ekkor a többség már nem biztos, hogy márkaszervizbe megy vele, sőt nem egy olyan kocsitulajdonos van, akik a „majd jövőre”, vagy az „úgyis lejár a műszaki, elég akkor” szellemében autóznak. Pedig ezen nemcsak, hogy kár spórolni, hanem egyenesen butaság is. Arról nem beszélve: ennél az esetek jelentős részében csak költségesebb javításokat kell elvégeztetni a járművön.

Hol, hogyan lehet baj?

A bajt mi is láthatjuk – ha nem vagyunk színtévesztőek. A szervóolaj piros. Ha minden oké, akkor ez a pirosság megmarad egészen addig, amíg le kell cserélni, az autó korától függetlenül. Halványodni halványodhat, egészen addig nincs baj, amíg meg nem szürkül. A szürkülés azt jelenti, fémrészecskék vannak az olajban. Ezt egy érdeklődő átlagautós is tudja ellenőrizni, gyakorlatilag úgy, ahogy a „rendes” olajat ellenőrizzük. Annyi a pluszmunka, hogy a szervóolaj tartályának a kupakját le kell tekerni. A legtöbb új autóban már van egy szervóolajpálca is, egy szintmérő, amin a szín ellenőrizhető. Ha biztosra akarunk menni, akkor a beöntőszűrőt is kivesszük. Ezt már nem biztos, hogy mindenkinek csinálni kellene, de az száz százalék, hogy itt tényleg minden hibája kiderülhet a szervórendszernek. Amikor autózunk, a szervóolaj folyamatosan kering, azaz ezen a szűrőn lerakódik, megtapad minden, ami nem odavaló.

Az is klasszikus hiba, hogy hiányzik az olajból, mert tömítetlen a rendszer. Ha még fogasléces az autónk kormányműve, akkor egyenesen kötelező ellenőriztetni a porvédő gumiharangokat, mert csak ezek védik meg a szervót és a kormányművet a szennyeződésektől. Egy jó szervizben, ha cserélni is kell az olajat, akkor is egy órán belül megvannak a munkával. Ne feledjük, a szervóolaj csere nem biztos, hogy elég: pár ezer kilométer után nézzük meg, piros maradt-e az olaj. Ha igen, megúsztuk. Ha nem, akkor ki kell cserélni az egészet: szétautóztuk a szervórendszert, van ilyen.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata