fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

A szelepfedél tömítés hibájának leggyakoribb jelei

szelepfedél tömítés

Ahány gyártó, annyi szabály az olajfogyasztásra. Van, aki szerint két olajcsere között semennyi olaj nem tűnhet el a rendszerből, azonban akad olyan, aki szerint „természetes”, hogy valamennyi kenőanyag távozik. Tartozzunk bármelyik gyártó ügyfelei közé is, annyi bizonyos: ha hirtelen változást észlelünk, könnyen lehet, hogy a szelepfedél adta meg magát.

Mi az a szelepfedél?

Mielőtt részletezni kezdenénk a szelepfedél-tömítés leggyakoribb hibáit, nem árt, ha magával a fogalommal tisztában vagyunk. Egyszerűen megfogalmazva a szelepfedél a motor legfelső része. Úgy is mondhatnánk, hogy ez egy burkolat, ez alatt helyezkedik el a vezérműtengely, a szelepek, valamint a hengerfej is. Ez az alkatrész egy tömítésen keresztül, csavarokkal csatlakozik a motor felső részéhez. Fontos azt is megértenünk, hogy mi az a kartergáz. Ez lényegében egy túlnyomás, amely mindegyik dízel- és benzinmotornál jelen van. Mivel ezek működése során nem lehet egymástól elzárni a forgattyúsházat és az égésteret, utóbbiból egy üzemanyag–pára–levegő elegy kerül az előbbibe, a dugattyú gyűrűi mentén. Ezt nevezzük kartergáznak, ezt az anyagot kell visszavezetni a motor égésterébe, hogy eléghessen. A legtöbb autó esetében a forgattyús házban egy vákuum keletkezik azért, hogy a visszavezetés megtörténhessen. Azért, hogy ez a vákuum létrejöjjön és megfelelő mértékű legyen, egy rugós szabályozó szelepet helyeztek el a szelepfedélben. Ez a gumis szerkezet folyamatos erőhatásoknak van kitéve, nem csoda, hogy az eltelt idő során elhasználódik, megkeményedik, megreped, mi több, a legtöbb esetben ez a tönkremenetel drasztikusabb formában jelentkezik – a szelep lényegében kiszakad a helyéből. Ilyenkor nincs mese, cserélni kell. Ha a szelepfedél leszerelésre kerül elengedhetetlen a szelepfedél tömítés cseréje is.

Olajfogyasztás, füst és a többiek

Az első és leginkább egyértelmű jele a tömítés hibájának az, ha szökik az olaj a rendszerből. Ez az eshetőség „szerencsére” egyértelmű tüneteket mutat: a motor kívülről, a szelepfedél mellett olajos lesz. Akkor, ha ilyesmire gyanakszunk, a legegyszerűbb úgy utánajárni a dolognak, hogy letisztítjuk a motort egy tiszta ronggyal és a használat során megkeressük azt a tömítést, amely mellett a motor kiengedi az olajat. Sajnos nem minden esetben ennyire egyértelmű a hiba forrása, számtalan tünet utalhat a szelepfedél tömítésének hibájára. Ezek közé tartozhat az egyenetlen alapjárat, a szegényes üzemanyag-keverékre utaló hibakód is. Sípoló hangot is hallhatunk a motorból, ilyenkor a tömítés mellett szökik a levegő, de megnövekedett vákuum is előfordulhat. Olajat fedezhetünk fel a szívósorban, gyújtáskimaradás is előfordulhat. Mi több, az is jel lehet, ha az olajbetöltő sapkát nehéz letekerni, vagy éppen a nívópálcát nehezen lehet csak kihúzni – mindkettő a túlzott vákuumra utal. Legvégső esetben az is előfordulhat, hogy a motor leáll, vagy nehezen indul csak be. Mint az látható, több olyan tünetet is produkálhat a szelepfedél tömítésének gondja, amely több másik alkatrész problémájára is vonatkoztatható. Nem egyszerű tehát megállapítani ebben az esetben a hibát, egy hétköznapi autótulajdonos az esélytelenek nyugalmával állhat neki a forrás megkereséséhez. Ha nem szeretnénk órákat elemzéssel, törölgetéssel és teszteléssel tölteni, lehet, hogy jobban járunk egy szakszervizzel. Amennyiben igazolást nyert a szelepfedél-tömítés hibája, nem kell azonnal cserére gondolni. Több szerviz foglalkozik javítással, felújítással, akár garanciát is vállalva a régi-új alkatrészre. Akkor se keseredjünk el, ha a régi szelepfedél már menthetetlen és újat kell beszerezni. Szerencsére nem emészt majd fel tetemes összeget az új alkatrész. Annyit legalábbis nem, amennyit az okozna, ha a problémáról tudomást sem véve tovább használnánk kocsinkat, a hibás alkatrésszel egyetemben. Ez esetben készüljünk fel a legrosszabbra, hiszen a hibás és elhanyagolt szelepfedél komoly gondokat okozhat, nem csak az olajfogyás lesz a legnagyobb gondunk. A motortérben szétfolyó olaj komoly károkat okozhat, inkább ne kockáztassunk!

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: KA csapata