A Seat Tarraco már a nevével is tiszteletet parancsol

A Seat Tarraco már a nevével is tiszteletet parancsol

A Seat tartja magát sok évtizedes hagyományához, miszerint minden új modell egy spanyol város nevét kapja. A Tarraco sem lesz kivétel ez alól. Egyvalamiben azonban mégis ki fog lógni a sorból, ez nem más, mint a mérete.

Kis városból nagy autó

Tarraco vagy Tarragora egy ókori alapítású, jelenleg körülbelül 130 ezer fős tengerparti spanyol város Barcelonától mintegy 100 kilométerre, délnyugatra. A település gazdaságában kiemelkedő szerepet tölt be borexport, továbbá nem elhanyagolható a különféle elektronikai eszközök gyártása sem. A város neve vélhetően nem az imént ismertetett tényadatok miatt lesz hamarosan híres, inkább azért, mert a Seat erről a városról nevezte el legújabb modelljét. A névválasztás egyébként egy 140 ezer fős közönségszavazáson dőlt el. Az autósvilágot folyamatosan nyomon követők előtt régóta nyílt titok volt, hogy a Seat kínálatában hamarosan meg fog jelenni egy, az eddigieknél testesebb divatterepjáró. Most be is igazolódott a hír, ugyanis lehullt a lepel az új modellről. A Volkswagen-csoporthoz tartozó spanyol márka az utóbbi években kicsit háttérbe szorult, így érthető okokból nem elégedtek meg az Ateca SUV és az Arona bejelentésével. A Seat Tarracot Németországban, azon belül is Wolfsburg városában fogják készíteni, a tényleges gyártási folyamatok vélhetően ez év végén fognak elkezdődni. Az adott esetben akár hét személy szállítására is alkalmas autó a Volkswagen csoport MQB A+ platformjára, továbbá a VW Tiguan Allspace-re épül. Hossza 4,73 méter lesz, így pontosan 4 centiméterrel lesz hosszabb a Skoda Kodiaq-nál.

Nem csak a méter számított

A Tarraco a már említett 4,73 méteres hosszával rendkívül tágas utasteret biztosít. Alapvetően ötüléses, ám hétüléses kivitelben is megvásárolható. A belső a szokásos, talán kicsit erősen fogalmazva, a fapados Seat dizájnt tükrözi, bár némi egyedi vonalvezetést is tartalmaz. A műszerfal közepére nyolccolos érintőképernyős multimédiás fejegység került, ami opcionálisan gesztusokkal is vezérelhető. 150 lóerős teljesítménnyel számolhat, aki az 1,5 literes TSI benzinmotort választja, a 2 literes TSI motor pedig 190 lóerőt tud leadni. A dízel változat 2,0 literes TDI-vel, 150 vagy akár 190 lóerővel is rendelhető lesz. A 150 lóerős verzió hatfokozatú kéziváltóval, az erősebb változat kizárólag automataváltóval kapható majd. Utalást ugyan tettek rá, hogy különböző alternatív hajtások is lesznek, azonban erről pontos részleteket még nem árultak el. A Tarraco európai kezdőárát 30 ezer euróban, azaz 9,7 millió forint körül szabták meg.