Milyen lett a Kia Ceed harmadik generációja?

Milyen lett a Kia Ceed harmadik generációja?

Az idei év tavaszán elkészült a Szlovákiában gyártott Ceed legújabb nemzedéke, ami az előző változatok külső dinamizmusát is felülmúlja. Az eredmény első pillantásra egy elegáns, mégis sportos formaterv.

A Cee’d-, vagy Ceed-sztori

A Cee’d hivatalos bemutatása a 2006-os Párizsi Motor Show-n történt meg, és még ebben az évben elkezdődött a gyártása északi szomszédunknál. Azóta közel 1,3 millió darab autó gurult le a futószalagról. Csak a második szériából 640 000 darabot tudtak értékesíteni, a jubileumi egymilliomodik Cee’d egy holland vásárlóhoz került. Közben tesztelők és vásárlók által is számos elismerésben részesült világszerte. Svédországban és Görögországban is megválasztották az Év autójának. A remekbe szabott futóműnek, a kiváló felszereltségnek és a magyar Kovács Miklós által tervezett formának köszönheti, hogy ez a modell lett a koreai márka legsikeresebb darabja Európában. Az új modell teljes egészében az európai utakra készült, ezt jelzi, hogy a kocsi nevének írása is megváltozott, ugyanis innentől Cee’d helyett a Ceed írásmód lesz használatos. A típus elnevezése egyébként egy mozaikszót takar, ami a Community of Europe and European Design (európai közösség és európai dizájn) szavak kezdőbetűiből tevődik össze. A harmadik generáció csakúgy, mint az első kettő, a frankfurti formatervező iroda kutatás-fejlesztési részlegén született, Gregory Guillaume európai formatervezési igazgató és Peter Schreyer formatervezésért felelős alelnök irányítása alatt, a gyártás a zsolnai Kia gyárban történik. A modell debütálására, a márciusi Genfi Autószalon szolgált helyszínűl, értékesítése nem sokkal a bemutatás után el is kezdődött.

A vásárlók igényeiről nem megfeledkezve

Az új Ceed valamivel alacsonyabb és szélesebb az előző generációnál, az utastér is hátrébb lett tolva, ezáltal kicsit sportosabb külsővel lett felruházva. Nem csak a külső megjelenés, hanem a tulajdonosok egybehangzó véleménye alapján is dinamikusabb lett. A vállvonal az eddiginél vízszintesebb síkon fut, ez további erőt és lendületet kölcsönöz. A hátsó ajtókon elhelyezett légelterelő még masszívabb megjelenést biztosít az új modellnek. A hátulra felszerelt LED-es nappali helyzetjelzők is az újdonság erejével hatnak. A vásárlók 12-féle szín közül válogathatnak. A keréktárcsák közt is nagy választék mutatkozik: a modell megvásárolható 15 colos acél keréktárcsával, 16 colos acél vagy könnyűfém, illetve 17 colos kéttónusú Diamond Cut könnyűfém keréktárcsával is. Az európai sofőrök igényeit és a változatos útminőséget maximálisan szem előtt tartva került kialakításra az előző generációnál is fejlettebb futómű.