A futómű hibái

A futómű hibái

Az autó egyik legfontosabb alkotó eleme a futómű, ami nagyon komoly igénybevételnek van kitéve, főleg a magyar, vagy az ahhoz hasonló minőségű utakon, de egyébként is figyelmet és törődést igényel.

A rosszul beállított futómű számos probléma forrása lehet

A rosszul beállított futómű nem csak rontja a vezetés élményét, kedvezőtlenül hat a közlekedés biztonságára, de rossz hatással van a pénztárcánk állapotára is, mivel számos alkatrész így elsősorban a lengéscsillapító, a csapágy idő előtt elhasználódásához, a gumik, a gömbfejek kopásához vezethet. A futómű diagnosztika, a beállítás – és ha szükséges – a javítás elmulasztása azonnal visszaüthet, de, ha csak később jelentkezik kedvezőtlen hatása, az is a végén a pénztárcánkon csattan. Tehát: évente egyszer, vagy legalább 10-15 ezer kilométerenként beméretni, átvizsgáltatni a futóművet.

Az időben felismert hiba javítása olcsóbb

Az autós maga is észlelheti a jeleit annak, hogy a futóművel nincs minden rendben. Ilyen árulkodó jel lehet például a gumiabroncsok nem szokványos kopása, amikor a futófelület egyik fele kopik csak, a bizonytalan úttartás, a gumik furcsa, nyikorgó- visító hanga, főleg kanyarodáskor, vagy a kormány rázása egy bizonyos sebesség felett, vagy fékezéskor. Ezeket érdemes komolyan venni és észlelésük után azonnal a szervizbe hajtani. A jelzett évenkénti egy átvizsgálás akkor is tanácsos, ha úgy érezzük, minden rendben van a futóművel. Lehetnek ugyanis olyan rejtett hibák, amelyek csak a szervizben deríthetők fel.