Habár már három generációja is van a Skoda Fabiának, ennek ellenére még az első változatnak is töretlen a népszerűsége a piacon.
Az első generáció berobbanása
Anno nagy durranásnak számított az újonnan piacra vezetett Skoda Fabia, melynek első generációjába is már rendkívül kényelmes, tágas utasteret szereltek a 3,96 méteres hosszúságához viszonyítva. Akkorának, hogy már az első generációból majdnem 2 millió példányt gyártottak (beleértve a lépcsőshátú és kombi modelleket is). Nem csak a vásárlók, de a gyártó szempontjából is sikeres választás volt, hiszen gyártása költséghatékony volt, mivel a mechanikus alkatrészeinek zömét a Volkswagenekben is fel lehetett használni. A közös platformon való gyártást azóta csak még tovább erősítették. Egy dolog van viszont, mely teljesen egyedi, nem lehet a Volkswagenekkel társítani: ezek az 1.0-ás és 1.4-es MPI motorok. Ezek a Skoda saját fejlesztésű 1.3-as motorjának utódjai. Nem csak ezek a típusok kaphatóak az első generáció palettáján, volt dízel változat, valamint az MPI-vel jelölt nyolcszelepes motorokon túl ott vannak még a 12 és 16 szelepes Fabiák egyaránt. Mi utóbbiakat ajánljuk inkább, ugyanis az 1.0-ás túl lusta, míg az 1.4-es már jóval dinamikusabb 16 szelepes változatban. 2004-ben ráncfelvarráson esett át az első generáció, minimálisan áttervezték a lökhárítókat, fényszórókat, kormányt, illetve kicsit jobban átszabták a felszereltségi listát is. Az RS modellt ekkor már csak 1.9 literes PD TDI dízelmotorral árulták.
A mai napig rengeteg I-es Fabia kapható a használtautó-piacon, a hasznaltauto.hu-n jelenleg is majdnem 500 példányból lehet válogatni. Ami a motorválasztékot illeti, a benzinesek uralják a piacot 1.2-es és 1.4-es változatban, az 1.0-ásokból szerencsére kevés van. A dízeleknél az 1.4 és 1.9 literes motorok jellemzőek a piacon. Az első generáció árpalettája széles skálán mozog, lehet már 500 000 forint alatt is kapni, de a megkímélt, kevés kilométeresekért akár 1 500 000 forintot is kérnek. Alapvetően megbízható kocsinak számít az I-es Fabia, de azért ennek is akadnak típushibái: a gyújtótrafó, elektromos ablakemelő szerkezet, szervó elektronika, üzemanyagszivattyú-relé meghibásodás, valamint egyéb elektronikai jellegű hibák is jelentkezhetnek.
A második generációban változott a motorpaletta
A második generációt 2007-ben, a genfi autószalonon tárták a nagyközönség elé. Valamelyest nagyobbra szabták, mint elődeit, ám már nem készült belőle lépcsőshátú változat. A kombi Fabia csomagtartója immár 480 literesre növekedett. Ami a motorválasztékot illeti, a már megszokott háromhengeres opciók mellett választékba kerültek az 1.6-os benzines, négyhengeres motorok is 105 lóerővel. Ez a változat kapott egy hatfokozatú automata sebességváltót is az Aisin jóvoltából. A dízelmotorok választékát változatlanul az 1.4 és 1.9 PD TDI motorok alkotják a második Fabia generációban. Sokak nem tetszésére az RS modelleket immár beszüntették, egészen a 2010-es modelfrissítésig, amikor is már benzines változatban is lett RS. A vérfrissítés magával hozott egy új, 1.2-es TSI turbófeltöltésű benzinmotort is. A második generációs Fabiákból kb. fele annyi található a magyar használtautó piacon, mint az elsőkből, és azoknak is zöme 1.2 literes, valamint 1.4 literes benzinmotorú. Vételáruk nem igazán megy 1,5 millió forint alá, viszont 2,5 millió forint fölé sem. Típushibákból is szerencsére kevesebb van, mint a Fabia I-nél: ilyenek a hamarabb megnyúló 1.2-es HTP motor vezérműlánc, a DSG váltó meghibásodása, érzékeny, törékeny utastéri műanyagok, gyengébb lengéscsillapítók, hátsó ajtó teleszkópok, kevesebbet bíró ablaktörlő motor.
Szűkebb motorpaletta a harmadik generációban
A Fabia harmadik generációja 2014 végén debütált, és viszonylag gyorsan, 2018-ban már túl is volt az első ráncfelvarráson. Kijelenthetjük, hogy a kisautók kategóriájában azóta is töretlenül az élmezőnyben van mind minőség, mind kedvelhetőség szempontjából. A motorválaszték ugyan kisebb, mint a korábbiaknál, ám így sem lehet okunk panaszra: kétféle háromhengeres, 1.0-ás benzinmotorral (egy szívó, és egy turbó), valamint 1.4 literes dízelmotorral kapható. Még viszonylag újnak számít a ráncfelvarrott utolsó generáció, így nem túl sok autószerviz tapasztalat van még róla, ám az eddigiek alapján elmondható, hogy a kopó alkatrészek cseréjén, az egyébként is javasolt időszakos szervizen kívül nem igazán kell rájuk költeni vásárlás után.